Koordinator

Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

I Nacka bor drygt 92 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Teknisk verksamhet är uppdelad på två delar, en som svarar för myndighets- och huvudmannafrågor respektive en som svarar för drift och underhåll. Trafikenheten, Vägenheten samt VA & Avfallsenheten arbetar med strategisk planering, upphandling, större investeringsprojekt, utredning och handläggning av ärenden inom respektive område. Drift och underhåll, vägar & vatten ser till att löpande underhåll av väg- och vattennät fungerar. Enheten utför även mindre investeringsarbeten.

Tjänstemannaorganisationen lyder under tekniska nämnden som är det politiska organ som har finansierings- och myndighetsansvar för dessa områden.
Vi söker en koordinator till enheten för VA & avfall. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Arbetsplatsen
Myndighets- och Huvudmannaenheten VA & Avfall arbetar med frågor som rör vatten, avlopp och avfall. Enheten, som har drygt 20 personer anställda, är en viktig aktör i stadsbyggnadsprocessen.

Publiceringsdatum
2012-12-06

Dina arbetsuppgifter
Som enhetskoordinator hos oss har du arbetsuppgifterna att:

• Ansvara för kommunikation, såväl intern som extern.
• Uppdatera webben och hantera texter och bilder.
• Planera och genomföra möten, aktiviteter, mm.
• Registrera handlingar i ärendehanteringssystemet Ädit.
• Samordna enhetens kvalitetsarbete.
• Koordinera och stödja enhetens medarbetare.
• Hantera synpunkter och felanmälningar inom enhetens arbetsområden.
• Remisshantering.

Kvalifikationer
Du har tidigare arbetat i en liknande roll. Du har god erfarenhet av administration och service innefattande många kundkontakter. Vidare innehar du en god organisationsförmåga, är systematisk, snabb och effektiv. Du är en duktig kommunikatör med förmåga att vara tydlig och rak på ett smidigt och ödmjukt sätt. Goda språkkunskaper och kunskaper i Officepaketet, Outlook inkluderat, är ett krav. Har du erfarenhet av något ärendehanteringssystem och webbproduktion är det meriterande.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Tillträde efter överenskommelse.

Mer information och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef Anders Lindh, 08-718 92 70.

Fackliga representanter: Vision, Tedros Asmelash, 08-718 89 71.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 9 januari 2013. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 12
13181 Nacka

Jobbnummer
1411040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: