Kontrollant för EU:s landsbygds- och marknadsstödsprocess
Jordbruksverket, Utbetalningsfunktionen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jordbruksverket, Utbetalningsfunktionen i Jönköping,
Växjö,
Göteborg,
Kalmar,
Karlstad eller i
hela Sverige Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet. Vi är 1 400 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.
Utbetalningsfunktionen är en av Jordbruksverkets fyra divisioner och har 200 medarbetare fördelade på 13 enheter. Divisionen ansvarar för att Sverige hanterar EU-stöden till jordbruket och landsbygden korrekt och betalar varje år ut ca 12.5 miljarder kronor. Divisionen har också ett övergripande ansvar för att göra företagarnas kontakt med Jordbruksverket så enkel som möjligt
Vi rekryterar numera till divisionen och beroende på kompetensbehov eller prioriteringar, kan arbete på en annan enhet inom divisionen bli aktuell. Detta är positivt för dig då det breddar din kompetens.
Vi söker nu fler kontrollanter till internkontrollenheten. På enheten arbetar för närvarande 12 personer. Enheten ansvarar för intern granskning av handläggning inom de verksamhetsprocesser som används inom Jordbruksverkets och andra stödmyndigheters handläggning av jordbrukarstöd, landsbygds- och fiskeristöd, stöd till lokalt ledd utveckling samt marknadsstöd. Enheten arbetar även med kontroller i efterhand av investeringar inom landsbygds- och fiskeriprogrammet samt marknadsstöd. Enheten arbetar också med att samordna alla revisioner som genomförs av externa organ på Utbetalningsfunktionen.
Publiceringsdatum2018-08-17ArbetsuppgifterHar du erfarenhet från arbete med handläggning eller har du arbetat med revision eller granskning och vill utvecklas vidare inom området? Trivs du med omväxlande arbetsuppgifter och gillar att både arbeta självständigt och som en del i en arbetsgrupp där ni samarbetar i uppdragen? I så fall ska du absolut läsa vidare - detta kan vara ditt nästa jobb!
Som kontrollant inom landsbygds- och fiskestöd, lokalt ledd utveckling (leader) samt marknadsstöd fyller du en viktig roll för att kvalitetssäkra arbetet med stöden på olika nivåer. I rollen kommer du både att få utföra kontroller av handläggningen hos enheter på Utbetalningsfunktionen, andra myndigheter och tillsyn av LAG-grupper som arbetar med lokalt ledd utveckling (leader). Du kan även få jobba med granskning av rutiner, tillämpningar i IT-stödet och delta i arbete med revisioner. Granskningarna fungerar både som övervakning och som rekommendationer till förbättringsarbete avseende processen för landsbygds- och fiskestöd, lokalt ledd utveckling samt marknadsstöd. Du kan även få göra kontroller i efterhand hos stödmottagare av investeringar inom landsbygds- och fiskestöd.
För en av anställningarna söker vi dig som också kommer att få arbeta med kontroller i efterhand för marknadsstöd där en del av kontrollen sker hos stödmottagaren.
KvalifikationerVi söker dig som tar ansvar för din uppgift där du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för att driva det framåt både självständigt och i samarbete med andra. Du har god förmåga att hantera komplexa frågor där du analyserar och identifierar ett problems olika beståndsdelar och ser sambanden dem emellan. Du har en god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt och behärskar såväl svenska som engelska.
Vi ser också att du har integritet och kan stå upp för fattade beslut och gällande regler och visar omdöme genom korrekta avvägningar och prioriteringar där du väger samman olika typer av information och hänsynstaganden.
Du har högskoleutbildning, gärna jurist, ekonom eller agronom alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet. Har du dessutom erfarenhet av handläggning och kontrollarbete och då särskilt inom Leader, landsbygds-, fiske- eller marknadsstöd ser vi det som meriterande. Även erfarenhet av revisionsarbete samt kännedom om EU:s regelverk är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor.
Arbetet omfattar periodvis resor och du behöver därför ha möjlighet att resa. Körkort för bil är ett krav.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan
ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping.
Jordbruksverket tillämpar provanställning. Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda.
Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.
Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.
Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-10
Ange följande referens när du ansöker: 2.4.6-11872/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Andersson 036-15 52 91
FöretagJordbruksverket, Utbetalningsfunktionen
AdressJordbruksverket, Utbetalningsfunktionen
55182
55182 Jönköping
Kontorsadress55182
Jobbnummer 4297278
Observera att sista ansökningsdag har passerat.