Kontorssamordnare
Säkerhetspolisen Sektion Öst / Administratörsjobb / Linköping
2025-10-14
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen Sektion Öst i Linköping Är du servicefokuserad och drivs av att arbeta i en verksamhet där allt kan hända? Säkerhetspolisen söker nu en kontorsamordnare till våra regionala kontor i Linköping och Örebro. Vill du ha ett arbete där du är med och gör skillnad? Välkommen med din ansökan!
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Det här är ditt uppdrag
I rollen som kontorssamordnare har du ett övergripande ansvar för Säkerhetspolisens regionala kontor i Linköping och Örebro och du är en länk mellan huvudkontoret i Solna och de regionala kontoren.
Du är kontaktperson för fastighetsägare och leverantörer och du ansvarar för att dessa utför sitt uppdrag i enlighet med myndighetens avtal. Detta innebär såväl beställningar, felanmälningar och koordinering med huvudkontoret i Solna. Du samordnar och ledsagar även leverantörer inom ramen för uppdraget.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att erbjuda myndighetens anställda intern service i form av fastighets- och kontorsnära tjänster som tex. posthantering, skötsel av kontorsmaskiner, inköp och distribution av diverse material, åtgärda felanmälningar och beställningar, budkörning m.m. I arbetet ingår det även besökshantering, fordonsfrågor samt boka resor/ konferenser.
Vidare ser du till att kontoret är i representativt, trivsamt och i gott skick. Du beställer och ansvarar för servicearbeten samt hanterar felanmälningar mot fastighetsägarens drift och förvaltningsorganisation. Du deltar och bidrar vid anpassningar av lokaler och du ansvarar för inköp av kontorsmaterial och förbrukningsmaterial. I dina arbetsuppgifter ingår det även att vara samordnande vid besök från myndighetens övriga kontor och att boka och planera lokala arrangemang och möten.
Din placering är på vårt regionala kontor i Linköping men du har även ansvar för vårt regionala kontor i Örebro vilket innebär regelbundna besök dit.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Minst två år aktuell erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom kontorsservice/ facility management
Fullgjord gymnasieutbildning
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift
B-körkort
Goda datorkunskaper
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Eftergymnasial utbildning inom facility management, administration eller annat område som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten
Erfarenhet av inköps-, upphandlings- och/ eller avtalsfrågor
Erfarenhet av inpasseringssystem
Erfarenhet av kravställning mot leverantör
Erfarenhet av SBA
Det här är kollegan vi söker
För att trivas och lyckas i rollen som kontorssamordnare är det viktigt att ha ett genuint intresse för service samt en vilja att hjälpa andra. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och har många kontakter både internt och externt samt är prestigelös och har en flexibel inställning. Du har förståelse för ett brett och komplext uppdrag och kan snabbt växla mellan att hantera detaljer och se till övergripande strategiska frågor.
Rollen kräver även att du har förmåga att utföra både praktiska och administrativa uppgifter med samma engagemang. Du arbetar strukturerat och organiserat, har lätt för att prioritera och är lösningsorienterad med ett gott öga för vad som behöver göras. Du tar initiativ och rycker in där det behövs. Därtill är du ansvarsfull, representativ och agerar alltid med hög integritet.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida,
www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-konsult, tfn 070-615 47 14.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida,
www.sakerhetspolisen.seAnsökan ska ha kommit in senast 2025-10-28
Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV.
Vänligen bifoga ett separat dokument (pdf eller word) med svar på urvalsfrågorna.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-28
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Arbetsplats Säkerhetspolisen Sektion Öst
Jobbnummer 9555933