Kontorsområdeschef till Statens servicecenter, Helsingborg,

Statens Servicecenter / Chefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Helsingborg, Landskrona, Klippan, Eslöv, Lund eller i hela Sverige

Kontorsområde Helsingborg har ca 18 medarbetare som bemannar två kontor som ligger i Helsingborg. Alla arbetar serviceinriktat i team med ett gemensamt ansvar för vårt uppdrag och gemensamma lärande. Vi söker nu en kontorsområdeschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kontorsområdeschef ansvarar du för servicekontoren i området och för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Skatteverket, Migrationsverket och Arbetsförmedlingen. Du har ansvar för personal, budget och resultat samt säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till regionchef för region syd och ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med åtta kollegor.

Som chef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att du som kontorsområdeschef säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Viktigt att genom dialog kunna skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Genom att skapa motivation och engagemang har du som kontorsområdeschef en viktig uppgift i att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats. I rollen som kontorsområdeschef så har du kollegor på distans, dock är du ensam ansvarig för ditt område vilket fordrar en förmåga att arbeta självständigt.

Resor ingår i tjänsten.

Publiceringsdatum
2024-04-30

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst tre års erfarenhet av att vara chef i en operativ kundverksamhet
• B-körkort
• Erfarenhet av att leda medarbetare på distans

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Att skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
• Att skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
• Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Att lyssna, kommunicera och lösa konflikter
• Är lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer
• Leder genom ett nära ledarskap som kännetecknas av tillit och dialog

Dessutom är det meriterande om du har:

• Erfarenhet av förändringsledning
• Erfarenhet av att samverka med externa aktörer i ditt arbete



Övrig information
Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Placering i Helsingborg.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 14 maj 2024.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.



Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Irene Deim, Facklig kontaktperson ST
010-557 19 24

Jobbnummer
8648517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: