Kontorsområdeschef till kontorsområde Katrineholm

Statens Servicecenter / Chefsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Katrineholm, Finspång, Eskilstuna, Norrköping, Nyköping eller i hela Sverige

Vi fortsätter att växa och delar två kontorsområden till tre, det innebär att vi skapar ett nytt kontorsområde med start 1 mars. Vi söker nu en chef till vårt nya kontorsområde som består av kontoren i Katrineholm, Nyköping, Strängnäs och Enköping. Kontorsområdet har ca15-20 medarbetare. Alla arbetar serviceinriktat i team med ett gemensamt ansvar för vårt uppdrag och gemensamma lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kontorsområdeschef ansvarar du för samtliga servicekontor inom ditt kontorsområde. Du ansvarar för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Skatteverket samt Arbetsförmedlingen. Fler myndigheter kan bli aktuella framöver.

Du har personalansvar för våra servicehandläggare inom kontorsområdet, ansvar för resultat och budget och säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till regionchef i region Mitt och ingår i regionens ledningsgrupp.

I din roll som kontorsområdeschef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att du som kontorsområdeschef säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Det är viktigt att du genom dialog skapar förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Som kontorsområdeschef har du förmågan att ha tillit till medarbetaren. Genom att skapa motivation, engagemang och arbeta med en hög grad av delaktighet har du en viktig uppgift att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats genom att skapa en positiv kultur att trivas i och ett tryggt klimat för medarbetarna.

Publiceringsdatum
2022-11-07

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer lämplig
• Erfarenhet av att vara chef i operativ verksamhet
• B-körkort

Vidare ska du ha förmåga att
• Genom delaktighet skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
• Skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
• Bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Skapa struktur för ditt eget och andras arbete
• Att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Vara lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer

Dessutom är det meriterande om du har
• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket
• Erfarenhet av att leda såväl på distans så som på plats
• Erfarenhet att leda och implementera förändringsarbete
• Erfarenhet av att arbeta utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Önskat startdatum är 2023-03-01.
Tänkt placeringsort Katrineholm.
Resor ingår i tjänsten.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 27 november, 2022. Vi planerar att genomföra intervjuer från och med vecka 49.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Susanna Larsson, Facklig kontaktperson, ST
010-557 07 88

Jobbnummer
7148452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: