Kontorsområdeschef till kontorsområde Kalmar

Statens Servicecenter / Chefsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Kalmar, Oskarshamn, Karlskrona, Växjö, Vetlanda eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Kontorsområdeschef till kontorsområde Kalmar

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda. Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle. Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Kontorsområde Kalmar har cirka 20 medarbetare. Alla arbetar serviceinriktat i team med ett gemensamt ansvar för vårt uppdrag och gemensamma lärande. Kontorsområdet innefattar våra servicekontor Kalmar, Oskarshamn, Vimmerby och Västervik.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kontorsområdeschef ansvarar du för samtliga servicekontor inom ditt kontorsområde. Du ansvarar för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Skatteverket samt Arbetsförmedlingen. Du har personalansvar för våra servicehandläggare inom kontorsområdet, ansvar för resultat och budget och säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till regionchef i region Öst och ingår i regionens ledningsgrupp.

I din roll som kontorsområdeschef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att du som kontorsområdeschef säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Det är viktigt att du genom dialog skapar förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Som kontorsområdeschef har du förmågan att ha tilltro till medarbetaren. Genom att skapa motivation, engagemang och arbeta med en hög grad av delaktighet har du som kontorsområdeschef en viktig uppgift i att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats, en positiv kultur att trivas i och ett tryggt klimat för medarbetarna.

Publiceringsdatum
2022-02-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer lämplig
• Erfarenhet av att vara chef i operativ verksamhet
• B-körkort

Vidare ska du ha förmåga att

• Skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
• Skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
• Bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Lyssna, kommunicera och lösa konflikter
• Vara lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer

Dessutom är det meriterande om du har

• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket
• Erfarenhet av att leda såväl på distans så som på plats
• Erfarenhet från serviceverksamhet där man informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Erfarenhet att leda och implementera förändringsarbete
• Erfarenhet av att samverka internt och externt
• Erfarenhet av att arbeta utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Vi planerar att genomföra intervjuer från och med vecka 11. Önskat startdatum är 2022-05-02.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 6 mars 2022. Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning.
Vi vill att du motiverar tydligt i ditt CV hur du uppfyller kvalifikationerna.



Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.





Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Susanna Larsson, Facklig kontaktperson, ST
010-557 07 88

Jobbnummer
6365207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: