Kontorskoordinator

Frejs Revisorer AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-10-23


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Frejs Revisorer AB i Göteborg, Gislaved, Värnamo eller i hela Sverige

Frejs Revisorer är ett revisions- och konsultbolag som levererar helhetslösningar till företag i alla storlekar och former, såväl fåmansbolag som börsbolag. Vi är specialiserade på ägarledda verksamheter där vårt samarbete kan göra en verklig skillnad. Frejs präglas av egenskaperna personligt och genuint och för den målgrupp vi huvudsakligen arbetar med är det av yttersta vikt att vi förstår våra kunder och deras verksamheter.
Vi är 70 engagerade medarbetare, fördelade på tre kontor - i Göteborg, Smålandsstenar och Värnamo - där vi är redo att skapa verkligt värde för våra kunder.
Frejs är en del av Cedra - en revisions- och rådgivningskoncern som samlar drivna entreprenörer. Cedra grundades 2025 och har idag över 600 medarbetare på ett trettiotal orter runt om i landet. Tillsammans arbetar vi för att leda utvecklingen i branschen och erbjuda kvalificerad rådgivning av högsta kvalitet till företag och organisationer i hela Sverige.
Vill du vara med och skapa en arbetsmiljö där service, struktur och trivsel står i centrum? Vi värdesätter långsiktiga relationer, förtroende och trygghet - både för våra kunder och våra medarbetare. Hos oss växer du som individ och blir en del av en gemenskap som präglas av samarbete och utveckling.

Kontorskoordinator
Som kontorskoordinator på Frejs är du en viktig del i att skapa en professionell, trivsam och välfungerande arbetsmiljö - både för kollegor och våra besökare. Du har en central roll där du kombinerar kontorsservice, administration och stöd i ekonomiska rutiner.
I rollen är service, kvalitet och struktur centrala delar, och du har ett prestigelöst, lösnings-orienterat och proaktivt arbetssätt. Du får en varierad vardag där du både bidrar till att verksamheten flyter smidigt och stöttar kollegor i deras arbete. Hos oss arbetar du i en omväxlande miljö med engagerade kollegor, där samarbete, ordning och effektivitet är nycklar till framgång.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för reception och skapa en välkomnande miljö för kollegor och besökare.
Hantera inkommande kommunikation, leveranser och kontorsmaterial.
Sköta kontorsservice, inköp och enklare teknisk support.
Bidra med administrativ support i våra kunduppdrag
Stödja i det dagliga ekonomiadministrativa arbetet, såsom kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och utlägg.
Administrera och följa upp avtal samt bidra till ordning i ekonomiska flöden.
Koordinera möten, kundevent och administrativa rutiner.
Vara redaktör för interna och externa kommunikationskanaler.
Stötta vid onboarding/offboarding av medarbetare.
Assistera kollegor inför och under möten, resor och events.


Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet från liknande uppgifter inom kontor, administration eller gärna med inslag av ekonomiadministration. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration eller motsvarande, alternativt dokumenterad erfarenhet av löpande bokföring. Du har ett naturligt servicefokus, bemöter både kollegor och kunder på ett professionellt sätt och tycker om att arbeta strukturerat i en varierad vardag.
Vi tror att du:
Har mycket goda kunskaper i Office och är trygg i att arbeta i olika administrativa system
Har god digital vana och arbetar effektivt i moderna system.
Erfarenhet av Fortnox och andra administrativa verktyg är meriterande.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift
Är prestigelös, lösningsorienterad och trivs med att hjälpa andra
Har B-körkort

Som person uppskattar du att ta ansvar, arbetar utifrån givna rutiner och samtidigt är flexibel för att prioritera om så att vardagen fungerar smidigt - både för dig själv och för andra. Du delar vår passion för långsiktiga kundrelationer och bidrar med ditt bemötande till att stärka den goda upplevelsen som våra kunder har av Frejs. Här blir du en viktig del i en öppen och inkluderande kultur, där vi värdesätter samarbete, olika erfarenheter och en vilja att utvecklas tillsammans.

Varför ska du arbeta hos Frejs?
Jo, för att det helt enkelt är roligare här! Det är inte bara tomma ord utan något vi verkligen står bakom. På Frejs är vi mer än bara kollegor - vi är ett sammansvetsat team som växer tillsammans och stöttar varandra. Genom att arbeta nära våra kunder skapar vi en personlig och engagerad upplevelse för dem, vilket är vår styrka. Vi är stolta över att vara en del av gemenskapen på Frejs.

Vad vi erbjuder dig:
En prestigelös och inkluderande arbetsplats med bra kollegor och en arbetsgivare med hjärtat på rätt ställe
Varierande arbetsuppgifter där vi hjälper varandra att nå våra mål
Gemensamma teambildande aktiviteter för att bygga en god laganda
Bra förmåner i form av bland annat friskvårdsbidrag, tjänstepension- och försäkringspaket samt regelbundna hälsokontroller

Är det viktigt för dig att känna stolthet över var du jobbar så vågar vi påstå att Frejs är rätta platsen för dig. Så tveka inte, sök till oss!

Ansök redan idag!
Ansök senast den 20 november 2025. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Start enligt överenskommelse.
Har du frågor? Kontakta vår HR-ansvarige, Oscar Björkestam, via e-post: obm@frejs.se.

Välkommen till Frejs - där din karriär och framtid tar fart!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Frejs Revisorer AB (org.nr 556564-6451), http://www.frejs.se
Ullevigatan 19 (visa karta)
400 14  GÖTEBORG

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Huvudkontoret

Jobbnummer
9570807

Prenumerera på jobb från Frejs Revisorer AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Frejs Revisorer AB: