Kontorskoordinator

Randstad AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-05-08

Dina arbetsuppgifter
Är du en social och driven person med erfarenhet från service och administration med mycket goda
kunskaper i engelska? Vill du arbeta som kontorskoordinator/kontorsassistent på deltid i en roll där du får arbeta med omväxlande uppgifter och möjlighet att lära, utvecklas och växa? Då har vi rollen för dig!

Vi söker nu en kontorskoordinator på 50% med start 28:e aug som vill bli en del av
ett intimt och sammansvetsat team. Arbetstider är 08:00-12:00 mån-fred och med uppdragslängd tillsvidare

Vår kund arbetar med lösningar för allmänhetens säkerhet och deras kunder är dels polis,
räddningstjänst och sjukvård. Här välkomnas du av ett litet team med familjär känsla. Du kommer
arbeta på deras mindre kontor som är beläget i centrala Stockholm vid Hötorget. I rollen kommer du
arbeta i en bred och omväxlande roll relaterat främst till kontoret och servicen men även supportera
andra avdelningar vid behov. I rollen krävs det att man är mycket bra i engelska då du kommer ha kontakt med
personer i dels Finland, Frankrike och Tyskland. Som kontorskoordinator kommer du
ansvara dels för driften av kontoret, att exempelvis kaffe finns, välkomna och nätverka med
besökarna och ha kontakt med leverantörer. Du sköter administration kring kontoret som inköp av
kontorsmaterial, postutdelning, scanning av fakturor och skriver protokoll vid projektmöten. Du
koordinerar och planerar både interna och externa events som workshops och informationsmöten.
Vidare assisterar du marknadschefen vid behov och exempelvis med enklare ekonomi respektive HR
relaterade frågor som kan dyka upp.

Ansvarsområden
Välkomna och ta emot gäster samt se till att lokalerna ser representativa ut.
Koordinera samt planera både interna och externa events.
Ansvara för driften på kontoret, göra diverse beställningar och inköp.
Administrativa uppgifter såsom protokollskrivning, scanning av fakturor (väldigt lite) och
posthantering (väldigt lite).
Göra exceldokument och listor av olika slag på engelska.
Översätta texter från engelska till svenska för hemsidan.
Övriga Ad hoc-uppgifter som kan tillkomma, det som behövs stöttning med både operativt
och strategiskt relaterat.

Kvalifikationer
Minst 1 års erfarenhet av service och administration eller motsvarande
Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Microsoft Office-paketet
Talar obehindrat i såväl svensk som engelska i både tal och skrift. Business english
Meriterande är erfarenhet Sharepoint, dock ej ett krav.
Det ses som meriterande med erfarenhet av IT-administration, dock ej ett krav.
Van datoranvändare och bra tekniska kunskaper.
Lätt att sätta sig in i olika program.
Van vid självständigt arbete då du kan jobba själv vissa dagar då många jobbar hemifrån.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person ser vi att du är du nyfiken, handlingskraftig
och framåt. Vidare är du serviceinriktad som trivs med att möta nya människor och bygga relationer.
Eftersom rollen är såväl bred som omväxlande ser vi att du trivs med att ta egna initiativ och vill
utvecklas i rollen. För att axla rollen ser vi även att du har god systemvana.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och
eftersträvar mångfald

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201435643".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Natalie Bettar
natalie.bettar@randstad.se

Jobbnummer
7749957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: