Kontorschef till ett av Sveriges största bemanningsföretag Tranpenad Skåne

Tranpenad AB / Ekonomichefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranpenad AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Är du en drivande, flexibel och positiv person med erfarenhet av att leda team mot uppställda mål? Vill du vara med på en resa tillsammans med engagerade och entreprenörsdrivna kollegor i ett företag tillväxt. Vi söker nu en ny kollega till vårt kontor i Helsingborg.

Publiceringsdatum
2023-06-19

Om tjänsten
Som Kontorschef hos oss har du ansvar för resultatet och rapporteringen i din region samt ansvar för personal och kunder och utvecklingen av nya affärer. Det innefattar följande huvudsakliga ansvarsområden:

Ledar- och personalansvar;

• Leda ditt team som består av dig själv och två rutinerade konsultchefer enligt Tranpenads rutiner och policys på ett strukturerat sätt.
• Agera föredömligt och ta ansvar som ledare enligt företagets värderingar: personliga, kompetenta och ansvarstagande.
• Tillsammans med konsultcheferna säkerställa en bra kandidatupplevelse samt utveckla engagerade konsulter som rekommenderar Tranpenad som arbetsgivare.

• Ansvara för profit & loss (P&L) för regionen, dvs säkerställa försäljning, kostnader och resultat för regionen enligt affärsplan. Vara delaktig i årligt budgetarbete för regionen samt rapportera uppföljning av försäljning, marginaler och kostnader på affärer ihop med nyckeltalsuppföljning vid månatliga Business Review möten.

• Ansvara för ökad tillväxt genom kundbearbetning samt att följa upp och driva regionens merförsäljning till befintliga kunder. Självständigt bedriva försäljning mot större avtal och kunder i samarbete med ledningen på Tranpenad.
• Samarbeta med övriga försäljningsansvariga och därigenom bidra till att Tranpenad även utvecklar och genomför samt driver en växande entreprenad/driftpartneraffär.

• Ytterst ansvara för att Tranpenad har nöjda kunder och att kunduppföljning görs både fysiskt i möten och strukturerat enligt definierade mål och att kontoret levererar enligt kundens förväntan med kvalitet till rätt tid och rätt kostnad.

• Ansvara för att arbetet sker i enlighet med Tranpenads ledningssystem för kvalitet och miljöcertifikaten. Driva och skapa en trivsam arbetsmiljö med ordning och reda på kontoret.

Rollen rapporterar till COO och är placerad på Tranpenads kontor i Helsingborg.

Vem söker vi
För att lyckas i rollen krävs det att du har erfarenhet av personalledning och kunder såväl som erfarenhet av att driva försäljning. Därför bör du ha:

• Erfarenhet av arbetsledning och chefserfarenhet. Du är van att leda team mot uppställda mål genom tät feedback och coachning.
• Erfarenhet av säljdrivande ansvar mot kunder inom B2B.
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift.
• God vana att jobba i Office (Excel, Word och Powerpoint)

Det är meriterande, om du har erfarenhet från bemanning, lager och/eller logistikbranschen samt förståelse för arbetsrätt, gärna bemanningsavtalet, och är van att arbeta i bemanningssystem, t.ex. Intelliplan. Du bör ha god erfarenhet av administrativt ansvar, till exempel för fakturering, attester, offerter och avtal.

För att trivas hos Tranpenad är det viktigt att du gillar försäljning, är driven, positiv, nyfiken och energifull samtidigt som du är strukturerad och noggrann. Det är också viktigt att du är en kommunikativ lagspelare som är stabil och trygg i dig själv med stor prestigelöshet, flexibilitet och empatisk förmåga. Du är en tydlig kravställare, men är också mycket operativ själv och hjälper gärna andra.

Vad vi kan erbjuda dig
Hos Tranpenad kommer du till ett företag i en expansiv fas, med hög entreprenörsanda och stora möjligheter för personlig utveckling. Gillar du att jobba med människor, skapa förtroende, samt att få både stora som små saker att hända - då kommer du älska varje dag på jobbet!

Övriga villkor
Omfattning: Heltid.
Lön: Fast månadslön.
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.

Om Tranpenad

Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 000 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega.

Så ansöker du
Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet är ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

Skicka din ansökan så snart som möjligt eftersom vi kontinuerligt intervjuar kandidater. För frågor kontakta COO, Niclas Graff 070-420 25 07.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tranpenad AB (org.nr 556597-0364), http://tranpenad.se

Arbetsplats
Tranpenad

Jobbnummer
7895705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranpenad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranpenad AB: