Kontorschef Kramfors och Sollefteå

Randstad AB / Bankjobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Sollefteå, Kramfors, Mark, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-03-24

Dina arbetsuppgifter
Handelsbanken är en personlig bank med uppgift att vara en trygg och långsiktig partner för våra kunder inom privat och företagsområdet. Till kontoren i hjärtat av Västernorrland, Kramfors och Sollefteå, söker vi nu en kontorschef. Våra beslut tas lokalt nära kunderna, och vi är tillgängliga där kunderna vill mötas så som på webben, i mobilen eller på ett lokalt kontor. Vi har 8 medarbetare och specialister som har en bred kompetens och förståelse för det som gör skillnad. Här har du chansen att få jobba i ett av Sveriges mest hållbara företag. Våra hemmamarknader är Sverige, UK, Nederländerna och Norge. Vi har i dagsläget drygt 200 bankkontor i Sverige.

Vi söker dig som har ledarerfarenhet och har god förmåga att hantera förändring och implementera nya arbetssätt. I detta arbete har du ett starkt fokus på arbetsmiljö där det blir viktigt att involvera och fortsätta utveckla medarbetarna. Genom en hög ambitionsnivå, ett stort driv och ett starkt engagemang arbetar du tillsammans med och genom dina medarbetare för att utveckla kontorets kundrelationer.

Handelsbankens kontor i Sollefteå och Kramfors har 13 750 privatkunder och ca 1.200 företag fördelade på små- och medelstora företag. Företagsaffären är främst inom rörelsedrivande och skogssektorn samt dess underleverantörer. Kontoren har ett stort underlag och fina förutsättningar för att utveckla förmögenhetsaffären. På kontoren jobbar idag ca åtta personer och har ett väl utvecklat samarbete med specialister inom såväl C/M, Private Banking som Tjänstepension.

En del i arbetet som kontorschef är att agera ambassadör och representera banken på den lokala marknaden. Det gör du bland annat genom medverkan i nätverk, kundträffar och aktiviteter för bankens kunder, kanske är du redan idag aktiv i relevanta lokala nätverk och lokala initiativ. En annan viktig del i rollen är att bidra och utveckla samarbetet mellan kontoren och våra övriga mötesplatser. För att lyckas i din roll hos oss drivs du av att leda, inspirera och utveckla medarbetare. Du vet att coachning sker i vardagen och att det därför är viktigt att vara både synlig och tillgänglig för att utveckla medarbetarna och kundaffären. Du har bred affärskompetens och ett strukturerat arbetssätt med god ordning och reda. I rollen som kontorschef är du en stark kulturbärare som kommunicerar på ett tydligt och inkluderande sätt samt har tilltro och respekt för individen.

Det händer en hel del i detta geografiska område där invånarantalet är 37 000 personer. Som exempel kan nämnas att Försvarsmakten etablerar ett nytt regemente i Sollefteå och i Kramfors kommun växer turistnäringen kraftigt med vackra Höga Kusten. Kommunerna präglas av en stark framtidstro. För framtiden kommer tjänsten som kontorschef ge dig möjlighet att ytterligare utveckla ditt ledarskap och din affärsmässiga förmåga. Ditt externa och interna nätverk kommer att växa och erfarenheter från denna befattning ger dig goda möjligheter att gå vidare till andra spännande roller i koncernen. Är det utveckling du söker så finns stora möjligheter.

Erfarenhet av att ha arbetat som rådgivare i bank, kreditkompetens och SwedSec rådgivare- samt bolånelicens och/eller IDD ser vi som meriterande, men vi ser även gärna sökanden från andra sektorer än bank.

Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan på www.randstad.se, senast 2023-04-19. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta pernilla.keusch@randstad.se.

Vårt löfte är att ständigt utvecklas, tänka nytt och se till att medarbetare och kunder utvecklas och växer. Vi tror på ett utvecklande ledarskap som ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. För oss är det viktigt att kunna kombinera ett stimulerande arbetsliv med ett aktivt liv vid sidan om. För oss är även det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald för att spegla de olika samhällen vi är verksamma i.

Ansvarsområden
I din roll som kontorschef ansvarar du för:
Att utveckla affären, kontorens lönsamhet och kundnöjdhet.
Att implementera processer och tänka nytt.
Den övergripande organisatoriska och sociala arbetsmiljön och driver det systematiska arbetsmiljöarbetet.
Att agera ambassadör och representera banken på den lokala marknaden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Akademisk utbildning inom ekonomi, samhälle eller juridik eller annat som arbetsgivaren anser likvärdigt.
Dokumenterad ledarerfarenhet med personal- och arbetsmiljöansvar.
Körkort då ditt geografiska område är stort och du förväntas fördela din tid på de båda kontoren.
God vana av att granska ekonomiska kalkyler, rapporter och bokslut.
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift.
God kännedom om det lokala området och marknaden.

Vi söker dig som är:
Affärsorienterad och har en strategisk förmåga.
Kommunikativ och coachande.
Modig och trygg samt står för ett jämställt och inkluderande ledarskap.
Strukturerad med god ordning och reda.
Närvarande och tillgänglig för dina medarbetare och kollegor.
Social, engagerad och målinriktad.

Om företaget
Handelsbanken är en långsiktig och engagerad arbetsgivare. Vår starka värdegrund bygger på tilltro och respekt för individen och genomsyrar hela vår företagskultur. Hos oss får du ett stort eget ansvar och stora befogenheter att fatta egna beslut, samtidigt som vår verksamhet bygger på samarbete och att vi stöttar varandra. Våra skilda kompetenser och erfarenheter gör att vi alla kan bidra till vår verksamhet med olika perspektiv.
Vi har en stark tro på våra medarbetare och uppmuntrar egna initiativ, förmågan att tänka tvärt om och att söka innovativa lösningar. När våra medarbetare utvecklas, utvecklas banken.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201429142".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Pernilla Keusch
pernilla.keusch@randstad.se
+46 70 149 87 85

Jobbnummer
7585172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: