Kontorschef i Höör

Särnmark Assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Höör
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Höör, Hörby, Eslöv, Perstorp, Svalöv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Höör, Hörby, Eslöv, Svalöv, Hässleholm eller i hela Sverige

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

Tjänsten

Tjänsten avser anställning som kontorschef på Särnmarks kontor i Skåne/Höör. Tjänsten innefattar resor till kunder och övriga kontor runt om i landet. Som kontorschef ansvarar du för all verksamhet vid kontoret och i regionen och fungerar även som rådgivare ut mot våra kunder och assistenter i regionen. Du har personalansvar över den personal som är anställd i regionen och leder och fördelar deras arbete. Vi erbjuder dig en intressant och utmanande arbetsplats och en tjänst som präglas av hög självständighet och stor påverkansgrad. Vi ger dig stora möjligheter att organisera och planera arbetet i regionen. Du kommer att arbeta i ett team med drivna kollegor där vi vill tillvarata våra kunders rättigheter och medverka till att förbättra samhället för alla personer med funktionsnedsättningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Att tillsammans med kund och assistentgrupp organisera den personliga assistansen så att den håller en god kvalitet och utförs i enlighet med kundens önskemål, rådande lagstiftning och arbetsrättsliga regler. Inom ramen för detta skall du även säkerställa att våra kunders självbestämmande, valfrihet och integritet tillgodoses på bästa möjliga sätt.
• Att ge råd och stöd till personliga assistenter i frågor gällande anställningsavtal, kollektivavtal, lönesättning, arbetsmiljö med mera.
• Att medverka och även ansvara för handledning, information och utbildningar till kunder och assistenter inom relevanta områden.
• Att genom ett coachande förhållningssätt erbjuda stöttning i kunds egen arbetsledning av assistenterna.
• Att aktivt arbeta med tillväxten av Särnmarks verksamhet i Skåneregionen. Detta innefattar att planera och genomföra olika aktiviteter i samarbete med vår informationsavdelning, vara aktiv i regionens olika nätverk samt i samarbete med informationschef aktivt informera om Särnmark och Särnmarks kundmodeller.

Vem är du?

För att trivas i rollen som kontorschef tror vi att du är en person som engageras av ett socialt arbete och nätverkande där en hög nivå av kundservice är centralt. Vi ser helst att du har ett etablerat nätverk i närregionen då du kommer att arbeta med tillväxt. Du behöver vara en person som inte är rädd för att skapa nya kontakter och samtidigt har förmågan att möta människor i olika situationer. Du bör vara en duktig kommunikatör som uppskattar samarbete och problemlösning.

Du har ett prestigelöst arbetssätt där du på ett kommunikativt och lyhört sätt kan förmedla dina kunskaper. Vi vill att du har förmåga att arbeta med flera löpande processer, samt att arbeta med deadlines under eget ansvar. Du ska vara nyfiken och se det som en utmaning att snabbt sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter och skapa förståelse för de frågor som omger den personliga assistansen.

Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även talar andra språk. Du är en skicklig administratör som säkerställer att arbetet sköts på ett kvalitativt och representativt sätt.

Vi ser helst att du har någon form av utbildning inom beteendevetenskap, social omsorg eller juridik.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga pensionsavsättningar. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Vid frågor gällande rekryteringen är du välkommen att vända dig till följande personer:

Stefan Jangenheim, verksamhetschef: stefan.jangenheim@sarnmark.se, Erika Hellberg, personalansvarig: erika.hellberg@sarnmark.se

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se Titta gärna på filmen om Särnmark med våra ägare som du finner på hemsidans första sida.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-09-22

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Särnmark Assistans AB

Adress
Särnmark Assistans AB
Särnmark Assistans AB
Box 1393
17127 Solna

Kontorsadress
Järnvägsgatan 8, 243 30 Höör

Jobbnummer
3714686

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans AB: