Kontorsassistent till långsiktigt uppdrag!

The Place AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Nu har du chansen att knipa rollen som kontorsassistent till vår kund med unikt kontor beläget gångavstånd från Odenplan i Stockholm. Till denna roll söker vi dig som med positiv inställning alltid gör ditt yttersta för att överträffa förväntningar och bidrar med ett stort engagemang. Den här arbetsplatsen präglas av en stark sammanhållning och ett öppet och trivsamt arbetsklimat. Detta är ett konsultuppdrag på heltid (40h/v, 08:00-17:00) som initialt kommer att pågå i ett år, med mycket god möjlighet till förlängning. Vår kunds önskemål är att du kan starta upp i början på maj.

Om rollen
Som kontorsassistent ingår du i gruppen verksamhetsstöd som inkluderar, HR, Ekonomi och Kommunikation. I rollen är du både receptionist, lokalansvarig och IT-support/IT-vaktmästare. Du är den första person en besökare möter och den man vänder sig till när man behöver hjälp. Du ser vad som behöver göras, tar emot besökare, ser till så att mötesrum och allmänna ytor är i toppskick, brygger kaffe, fyller på förbrukningsvaror, hjälper till med IT ärenden och teknisk utrustning, ordnar luncher, ansvarar för administration kring passerkort, biljettbokningar, telefonitjänster, inköp och beställningar, hanterar post och bud - och är inte minst en bra kollega. I och med bredden på arbetsuppgifterna är det i rollen viktigt att du har förmågan att prioritera och planera ditt arbete så att det blir gjort på absolut bästa sätt.

Publiceringsdatum
2022-04-21

Arbetsuppgifter
Som nämnt är rollen som kontorsassistent bred och nedan ser du en sammanfattning av dina arbetsuppgifter:

• Välkomna och ta hand om gäster
• Överse kök, gemensamma ytor och mötesrum
• Bistå med allmän kontorsservice och administration
• Svara på supportärenden och ansvara för att arbetsplatsen har fungerande datorer, skärmar och övriga IT-kringvaror
• Ha kontakt med leverantörer och servicetekniker vid felrapportering och serviceärenden
• Ansvara för kontorsvaktmästeriuppgifter så som flytt av möbler, återvinning, bibliotek, blomskötsel och byte av lampor


Bakgrund
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:

* God IT-vana med erfarenhet av att lösa vardagliga IT-ärenden så som konfigurering av mjukvara, behörighetsadministration, uppläggning av konton och licenser, felsökning men även mer användarnära behov som installation av hård- och mjukvara
* Goda kunskaper av att arbeta i Office-paketet
* Flytande kunskaper i svenska
* Goda kunskaper i engelska
* Slutbetyg från gymnasiet

Dina personliga egenskaper
Även om dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer är viktiga så är dina personliga egenskaper absolut avgörande. För att trivas i rollen ser vi att du är en social och utåtriktad person som tycker om och är duktig på att ge service som håller en hög professionell nivå i dialog med externa besökare och dina kollegor. Du är lyhörd, proaktiv, gillar att ta egna initiativ och uppskattar frihet under ansvar. Vidare ser du det som en fördel att arbetsdagarna ser olika ut och är flexibel när det kommer till att växla mellan olika arbetsuppgifter.

Passar beskrivningen in på dig? Perfekt! Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningstyp/arbetstider
Arbetstid: Heltid, 40/v, 8:00-17:00
Varaktighet: Maj 2022 - Maj 2023 med mycket god möjlighet till förlängning
Tjänst: Konsultuppdrag
Placering: Gångavstånd till Odenplan, Stockholm

The Place är Sveriges enda Worklife Partner
Vi vet att glada medarbetare presterar bättre och hjälper företag att växa. The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits i över 30 år, under 2019 bytte vi varumärke från Placera Personal till The Place - Where Happy Work Happens. På The Place erbjuder vi de mest attraktiva kompetensnätverken där empatiskt ledarskap, glädje och livsbalans står i fokus.
För våra kunder och medarbetare är vi en Worklife Partner, en plats att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Back Office, HR & Lön, Logistik & Supply Chain, Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The Place AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), https://theplace.se

Kontakt
Rekryteringskonsult
Petra Söderberg
petra.soderberg@theplace.se

Jobbnummer
6557846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: