Kontorsassistent till företag i City
Hero AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-08-27FöretagetHero söker för kunds räkning en serviceinriktad kontorsassistent på 75-80% med start omgående. Vår kund är ett framgångsrikt bolag och på kontoret i centrala Stockholm jobbar du tillsammans med 25 medarbetare där atmosfären är energirik, kreativ och affärsmässig. Trivs du i en roll där du får ge förstklassig service både till dina kollegor på kontoret samt till kunder som kommer på besök och vill varva dessa uppgifter med ekonomiadministration? Då är detta en tjänst för dig!
Om tjänstenI rollen som kontorsassistent har du en viktig nyckelroll då du är den som tar emot kundbesök och ser till att alla detaljer inför möten är på plats. Du ansvarar för att kunderna ska känna sig välkomna och uppmärksammade och ser till att kontorets mötesrum och köksutrymme är representativa och påfyllda med eventuell lunch eller fikabröd samt dryck. Du rapporterar till ekonomichefen som du också löpande hjälper med exempelvis registrering av fakturor, att skapa betalningsunderlag samt övrig förekommande administration. Du för även anteckningar vid kontorets veckomöten och ser till att sammanställa och skicka ut till samtliga kollegor. I rollen har du även löpande kontakt med leverantörer av exempelvis kontorsmaterial och kaffe samt beställer resor, lunch och fikabröd på uppdrag från dina kollegor.
Möjligheter:
Här får du chansen att ge förstklassig service både internt och externt i en händelserik miljö. Gillar du att ge det lilla extra och har öga för detaljer kommer du att trivas i rollen! Du får möjlighet att vara självständig och ta mycket eget ansvar och prioritera dina uppgifter så att allt hinns med. På lite längre sikt kan rollen komma att utvecklas till en 100 % heltidstjänst, skulle detta vara aktuellt kommer fler ekonomiuppgifter att utgöra utökningen, du som söker ska dock vara intresserad av ca 75-80%.
KvalifikationerVi söker dig som har en naturlig fallenhet för service och goda referenser från tidigare arbetsgivare. Du drivs av hög kundnöjdhet och förstår att detaljerna är viktiga för intrycket. Tidigare har du jobbat administrativt, gärna med ekonomirelaterade arbetsuppgifter är och du är intresserad av att lära dig mer inom detta område. Att hålla ordning och reda, ha öga för vad som behövs göras och god förmåga att ta initiativ och självständigt planera din dag är viktiga egenskaper för denna roll. Du är i grunden positiv och har en personlig mognad.
Personen vi söker har avslutad gymnasieutbildning och minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. God datavana samt svenska och engelska i tal och skrift är förutsättningar för att vara framgångsrik i rollen. Talar du ytterligare ett nordiskt språk ses detta som mycket meriterande då företaget har kunder runt om i Norden.
Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Tjänsten är på deltid, 75-80% beroende på tillgänglighet hos kandidaten. Uppdraget ska tillsättas omgående.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefon 08-684 252 32.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
75-80 % Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Hedenström
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2406709
Observera att sista ansökningsdag har passerat.