Kontorsassistent till Dyson i Norden (3 månader) - Stockholm

NRG Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NRG Sweden AB i Stockholm, Södertälje, Strängnäs, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Om Dyson

Dyson grundades 1993 och är ett brittiskt teknik/innovationsföretag som är känt för design och tillverkare av dammsugare, hårfönar (supersonic), handtorkar och bladlösa fläktar och värmare. Dyson är nu en av de marknadsledarna för innovation inom sina kategorier, med verksamhet i över 72 länder över hela världen, inklusive den nordiska marknaden. Dyson har vuxit från en man och en idé till ett teknikföretag med över 3000 ingenjörer över hela världen.

Om rollen

Vi letar efter en person som kan stödja Dyson i en intensiv och spännande tid, under de närmsta tre månaderna. I rollen kommer du att ansvara för att proaktivt organisera och hantera dagliga ärenden på kontoret för Dyson Norden. En hel del är kring ekonomi och finans.

I rollen fungerar du som spindeln i nätet och hanterar enkelt och smidigt administration och operativa frågor. Du har bra kommunikation och samarbete med kunder och besökare på alla nivåer och säkerställer en säker och trivsam arbetsmiljö för våra medarbetare både på plats och remote.

Du kommer att vara ansvarig för att organisera och planera möten och företagsevenemang tillsammans med ledningen (i den mån vi kan under pandemin). Du kommer att leda den interna kommunikationen mellan avdelningar och medarbetare. Du kommer också att erbjuda support till hela det nordiska teamet i flera uppgifter, inklusive: PO-administration, on-boarding, IT-utrustning till nyanställda med mera. Du är en perfekt kandidat om du har en naturlig förmåga att vara flexibel och hantera många ärenden samtidigt.

Publiceringsdatum
2021-09-10

Dina arbetsuppgifter
• Boka och koordinera möten, konferenser och resor.
• Kontoadministration och utbetalningar till medarbetare.
• Ansvarar och hanterar inköpsordrar och in och utgående betalningar.
• Samarbeta med HR och ledningsgrupp för att upprätthålla kontorspolicyer.
• Korrespondera med myndigheter i alla de nordiska länderna via e-post - även konfidentiell information.
• Fungera som kontaktpunkt för kontorsrelaterade frågor från personalen.
• Allmänna ärenden gällande kontoret för att ha en bra trivsel.

Erfarenheter
Du har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare. Gärna från en stor, multifunktionell organisation och även den finansiella och ekonomiska delen. Du trivs i en snabb och fartfylld arbetsmiljö och du tycker om att hantera evenemang och liknande tillställningar som håller en hög nivå. Du ska ha en bra administration-, organisation- och kommunikationsnivå. Du måste kunna ta egna initiativ och är inte rädd för att ta i när det behövs.

• Bra datorkunskap och erfarenhet av online plattformar
• Kunskaper i Microsoft Office, med förmåga att lära sig ny programvara och nya system vid behov
• Uppmärksamhet på detaljer och problemlösningsförmåga är av högsta vikt
• Flytande engelska och ett av de nordiska språken
• Meriterande om du jobbat i SAP/Ariba då de systemen kommer vara en stor del av det dagliga arbetet

Övrig information
Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd av Dyson.

Start: omgående

Tjänsten är schemalagd på vardagar och är på heltid. Frågor om tjänsten kan ställas till Zanna Wiede på: wiede@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder. Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag.

Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning. Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område. Vi kallar det, Passion for People!

Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
NRG Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NRG Sweden AB (org.nr 556611-9474), http://nordicretailgroup.com/

Arbetsplats
Nordic Retail Group

Jobbnummer
5958756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NRG Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NRG Sweden AB: