Kontorsassistent/receptionist - Ludvig & Co Ängelholm

Ludvig & Co AB / Receptionistjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvig & Co AB i Ängelholm, Båstad, Laholm, Halmstad, Eslöv eller i hela Sverige

Vill du vara med och göra skillnad? För oss på Ludvig & Co är det viktigaste uppdraget att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Vi möjliggör trygghet och växtkraft för människor, samhälle och företagande.

Just nu söker vi efter dig som vill arbeta i vår reception i Ängelholm och samtidigt stötta upp verksamheten rent administrativt. Du kommer vara vårt ansikte utåt och en viktig spelare både för kunderna, men också för oss andra medarbetare. Via ditt engagemang höjer du hela kontorets arbetsglädje och ser till att verksamheten flyter på.

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Jeanette Ström berättar:

På kontoret i Ängelholm är vi ca 40 medarbetare. Du blir en del av ett framgångsrikt kontor med familjär stämning och generösa arbetsytor. Som grupp värdesätter vi en öppen dialog och tillsammans så strävar vi efter ett proaktivt arbetssätt med mycket engagemang i det vi gör. Som chef drivs jag av affärsmässighet och utveckling och förväntar mig ett högt självledarskap av mina medarbetare. På vårt kontor har vi ett högt medarbetarengagemang och nu finns möjligheten att bli en del av denna fantastiska gemenskap. Vi tror på att vi tillsammans är starka och att vi blir bäst när alla har möjlighet att specialisera sig mot det de tycker är roligast.

Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande från en enskild frisörsalong eller byggfirma till större lantbruksföretag eller koncerner. Både runt om i landet och bland dina kollegor på plats i Ängelholm finns specialister inom både juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. En bred kompetensbas!

Tillsammans kan vi alltid hjälpa kunderna med ett extra steg. Och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas hos oss. Vi har ett bra intranät fullt med möjligheter och ett kollektivavtal med fina förmåner. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare - och det tänker vi fortsätta vara.

Publiceringsdatum
2022-07-05

Om tjänsten
Som kontorsassistent/receptionist på kontoret i Ängelholm så blir du ansiktet utåt mot kunder och leverantörer. Du är den första personen de flesta av både medarbetare och kunder möter på morgonen, vilket gör att det är av största vikt att du är en positiv, social person med ett starkt lösningsfokus.

Du blir även navet i kontorsverksamheten på så sätt att du ansvarar för att kontorets gemensamma funktioner löper på, administrerar olika typer av beställningar samt samordnar aktiviteter mm. Dina arbetsuppgifter utöver detta kan variera beroende på vilka kvalifikationer och erfarenheter just du som söker har. Kanske är du en fena på löpande bokföring eller har arbetat som fastighetsmäklarassistent?

Som person är det viktigt att du gillar högt tempo och drivs av att själv ta ansvar för dina arbetsdagar, utveckling av verksamheten och din roll. Du är även duktig på att se vad som allmänt behöver göras på kontoret och ser till att konferensrum, kök och allmänna kontorsytor ser presentabla ut. Du behöver ha en god strukturell förmåga då du kommer ha många parallella arbetsuppgifter.

För att lyckas behöver du

• Ett stort engagemang för kunder & kollegor
• Vara välstrukturerad
• Känna ett stort yrkesmässigt engagemang
• Gilla att ha många projekt pågående samtidigt
• Ett proaktivt och lösningsorienterat förhållningssätt
• Ha ett digitalt arbetssätt
• Prestigelös

Meriterande är

• Erfarenhet från reception/servicemottagning
• Erfarenhet från något av våra olika tjänsteområden såsom ekonomi, juridik, lön, skatt eller mäkleri
• Erfarenhet från arbete som fastighetsmäklarassistent, koordinator, chefsassistent etc
• Arbetat mot ägarledda bolag i någon form
• Erfarenhet av konsultverksamhet
• Erfarenhet från serviceyrke
• Arbetat med löpande bokföring, bokslut, deklaration

Till denna tjänst är dina personliga egenskaper viktigare än dina tidigare meriter, så var noga med att beskriva både varför du söker tjänsten samt dina personliga styrkor i dina ansökningshandlingar. Vi hoppas att du sporras av att kunna påverka och driva förändringar när vi bygger kontor i framkant! Tjänsten är på mellan 75-100% beroende på önskemål från dig och förlagd enligt schema. Normalt 8:00-17:00 mån-fre, vid lägre tjänstgöringsgrad än 100% kommer det vara styrt vilka dagar du kan vara ledig, då det behöver samordnas med befintlig personals schema.

Låter det här som du?

Varmt välkommen med din ansökan! Då vi av erfarenhet vet att det kan komma många ansökningar till denna tjänst ber vi dig att redan i ansökan ange om du är intresserad av en heltidstjänst eller deltidstjänst (och så fall på vilken tjänstgöringsgrad) samt ditt löneanspråk. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista datum för ansökan är dock senast 15 augusti. Vid frågor kring tjänsten kontakta kontorschef Jeanette Ström på tel. 0431-418101 alt. jeanette.strom@ludvig.se. Nu under semestertider så underlättar det att du vid frågor skickar ett mail med dina kontaktuppgifter och att det gäller annonsen Kontorsassistent/receptionist, så återkommer vi så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst.

Sökord: Kontorsassistent, ekonomiassistent, receptionist, administratör, kontorsadministratör, chefsassistent, fastighetsmäklarassistent, koordinator, juristsekreterare, redovisningskonsult, redovisning, junior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, junior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, junior accountant, junior redovisningsekonom

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvig & Co AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ludvig & Co AB (org.nr 559136-6140), https://www.ludvig.se

Arbetsplats
Ludvig & Co

Jobbnummer
6800130

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvig & Co AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvig & Co AB: