Kontorsassistent (ekonomi och administrationsassistent)

Solid Beans AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solid Beans AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker en medarbetare som skall jobba med administrativa ärende såsom förberedda lönerna till vår personal innan vår bokföringsleverantör bearbetar månadslönerna, skapa kundfakturor och följa upp betalningar. Diverse administrativa ärende i samband med andra aktiviteter kan förekomma. Vi utbilda dig och se till du med tiden blir självständig. Det underlättar om du har vis erfarenhet från liknande arbete och har en ekonomiskorienterad utbildning.
Tjänsten passar dig som är prestigelös i ditt agerande och som har en god känsla för service. Du har en förmåga att snabbt identifiera vad som behöver göras och tvekar inte på att hugga i där det behövs.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Kontaktperson för samtliga ekonomiska och administrativa ärenden
• Stämma av personalens tidrapportering månadsvis
• Samla/hantera kvitto/utlägg från personal inför varje månadslön
• Förbereda löneunderlag inför lönekörning
• Personalens kontaktperson vad gäller ekonomiska och administrativa ärenden
• Uppdatera personalhandboken kontinuerligt och utveckla
• Betalning/hantering av leverantörsfakturor via bankkonto
• Upprätta kundfakturering i faktureringssystem (vi använder Fortnox)
• Följa upp kundfordringar och skicka påminnelser vid behov
• Ha kontroll över avtal/offert mot leverantör/kund
• Diverse övrigt kontorsarbete samt avlasta för VD

Publiceringsdatum
2023-02-07

Kvalifikationer
• Bra att ha en ekonomisk utbildning eller tidigare erfarenhet av service, ekonomi och administration
• Talar och skriver obehindrat på svenska för att kunna hantera kommunikation med kollegor och kunder
• Mycket god datorvana inom bla. office-paketet
• Eftersom vi samarbetar med bla myndigheter krävs det att du inte är belastad i polisregister, kronofogden, har konkurser bakom dig etc...
Start: Omgående
Var: Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete mitt i centrala Göteborg i fräscha lokaler på Östra Larmgatan 13
Omfattning: Heltid
Lön: Marknadsmässig
Vi kommer att intervjua kandidater löpande så tveka inte att söka direkt!
Skicka cv och personligt brev till: hamid@solidbeans.com
OM OSS: Solid Beans är ett IT-konsultbolag som grundades år 2010. Vi erbjuder expertis inom systemutveckling på Javaplattformen och har samlat marknadens bästa Java-specialister på en arbetsplats som präglas av entusiasm, kvalité och kundnytta.
Den genomsnittlige Solid Beans-konsulten är 35 år, civilingenjör i datateknik och har cirka 10 års professionell erfarenhet av systemutveckling inom Java och Open-Source.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-09
E-post: hamid@solidbeans.com

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023-02-10".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solid Beans AB (org.nr 556803-8789), http://www.solidbeans.com
Östra Larmgatan 13 (visa karta)
411 07  GÖTEBORG

Kontakt
VD
Hamid Samadi
hamid@solidbeans.com
0708662333, 0708662333

Jobbnummer
7424277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solid Beans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solid Beans AB: