Kontorsansvarig till Nordenson Advokatbyrå
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
2018-09-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kontorsansvarig till Nordenson Advokatbyrå" (publicerad 2020-07-08) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Nordenson Advokatbyrå AB är en svensk advokatbyrå inriktad på affärsjuridik och biträder små, medelstora och börsnoterade företag samt organisationer och stiftelser. Kontoret är beläget i Sturegallerian mitt i Stockholm.
Publiceringsdatum2018-09-11Dina arbetsuppgifterVi söker nu för kunds räkning en kontorsansvarig på ett föräldravikariat om minst 6 månader.
I rollen som kontorsansvarig arbetar du brett och ansvarar för administrationen på byrån. Du kommer arbeta med att ta emot besökare och ha kontakt med klienter personligen, via mail och telefon. Du kommer även att ha ett visst ansvar för fakturering och tidsredovisning. I dina arbetsuppgifter tillkommer även ett administrativt huvudansvar för en stiftelse, där arbetet kommer innebära att hantera ansökningar, upprätta utskick av kallelser och delta vid styrelsemöten.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Stötta juristerna med bland annat administration och korrekturläsning
• Sköta externa kontakter med klienter, leverantörer, myndigheter och domstolar
• Se till att kontoret och möteslokalerna är representabla
• Förberedelse inför möten och inköp av kontorsmaterial
• Ta emot besök och samtal
• Uppdatera hemsidan för både byrån och stiftelsen
Vem är du?
Till denna tjänst söker vi dig som brinner för service och har en administrativ förmåga. Du har några års erfarenhet av administrativt arbete och får med fördel ha ett stort intresse av juridik. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat på en advokatbyrå och även arbetat med löpande bokföring.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du har en hög servicekänsla och har en förmåga att sköta interna och externa kontakter. Du har lätt för att se vad som behövs göras och har ett prestigelöst förhållningssätt. Vidare är du en noggrann och ordningsam person som även är positiv och social. För att vara framgångsrik i denna roll talar och skriver du svenska och engelska väl och har ett intresse för det svenska språket. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Du erbjuds
En spännande tjänst hos en trevlig och familjär advokatbyrå som sitter i mycket fina lokaler i Sturegallerian. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid, men deltid om 60 % eller högre kan diskuteras.
Detta är en direktrekrytering där Nordenson Advokatbyrå samarbetar med Jurek rekrytering och bemanning. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Evelina Thimper på
evelina.thimper@jurek.se.
Välkommen med din ansökan via
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEvelina Thimper
evelina.thimper@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4340009
Observera att sista ansökningsdag har passerat.