Kontorsansvarig/styrelsekoordinator till Brandskyddsföreningen

Brandskyddsföreningens service AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brandskyddsföreningens service AB i Stockholm

Drivs du av att samordna, koordinera och ligga steget före i planeringen? Tycker du om att ha varierade arbetsuppgifter och ha mycket kontakt med människor? Då kan jobbet som kontorsansvarig/styrelsekoordinator hos oss vara något för dig, då vår nuvarande går i pension.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som kontorsansvarig arbetar du med att skapa ett trivsamt och funktionellt kontor.

• Du är kontaktperson och beställare mot vår hyresvärd samt våra förvaltare och serviceleverantörer.
• Budgeterar och följer upp gemensamma kostnader för kontoret
• Underhåller och uppdaterar vår kontorshandbok
• Underhåller och utvecklar fungerande och effektiva rutiner för bl a avtalsadministration

Som styrelse- och ledningskoordinator arbetar du tillsammans med VD för att bidra till att arbetet i våra styrelser och ledningsgrupp sker på ett effektivt och samordnat sätt. Detta innebär bl a att du:

• Är kontaktperson för styrelseledamöter

• Ansvarar för praktiska arrangemang kring styrelse- och ledningsmöten
• Är portaladministratör i styrelsens administrativa verktyg inklusive att hantera dokument utifrån vår informationssäkerhetsklassning
• Tillsammans med VD sammanställer dokumentation mm i samband med styrelsemöten
• Hanterar övergripande årsplanering av styrelse- samt ledningsmöten mm och vid behov genomföra ombokningar utifrån exempelvis VDs kalender

I rollen stöttar du också HR-chefen med vissa administrativa uppgifter.

Vi sitter i nya fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad och du kommer att rapportera till Ekonomichefen för Brandskyddsföreningen. Anställningen är en tillsvidaretjänst som inleds med provanställning.

Vem är du?

Vi söker dig som:

• Har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Är systemkunnig och van användare av Officepaketet
• Tycker om att vara i händelsernas centrum
• Har en hög social kompetens och hög integritet
• Är självgående och tar egna initiativ
• Har lätt att sätta dig in i nya uppgifter
• Är flexibel, ödmjuk och prestigelös
• Har gymnasieutbildning och det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Vi erbjuder:

• Arbete i en dynamisk organisation med ett viktigt uppdrag

• En inkluderande atmosfär

• Marknadsmässiga villkor

• En arbetsgivare med kollektivavtal samt förmåner som ex friskvårdsbidrag

Har du frågor är du välkommen att kontakta Carl Mörch, Ekonomichef: carl.morch@brandskyddsforeningen.se

Skicka din ansökan senast 18 maj 2022

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-05-04

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Brandskyddsföreningens Service AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Brandskyddsföreningens Service AB (org.nr 556114-9617), http://www.brandskyddsforeningen.se

Arbetsplats
Brandskyddsföreningen

Kontakt
Carl Mörch
carl.morch@brandskyddsforeningen.se
073-6547414

Jobbnummer
6605062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brandskyddsföreningens service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brandskyddsföreningens service AB: