Kontorsansvarig Redovisningskonsult - Wakers

Exelect AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exelect AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

WAKERS är ett modernt familjeägt redovisnings- och rådgivningsföretag. Vi har i över 30 år hjälpt tusentals företag och dess ägare med bokföring/redovisning samt företagsekonomisk och skatterelaterad rådgivning. Företagsledningen och flera av våra medarbetare är auktoriserade redovisningskonsulter genom SRF. Våra arbetsmetoder är kvalitetssäkrade enligt ISO 9001, vilket betyder att vi har väl genomarbetade arbetsrutiner som utförs av kompetent personal. Idag sysselsätter verksamheten 40 personer fördelat på fyra kontor (Kungsholmen, Bromma, Nacka och Mörby). Vår övergripande målsättning är att åstadkomma högsta möjliga kundvärde genom att utföra en kostnadseffektiv produktion och leverera högkvalitativ ekonomisk service och information. Vi strävar efter att bli en av de betydande redovisningsbyråerna i Stockholm och är inne i en expansiv fas.

Vi söker dig som kan ta ansvar för vårt huvudkontor på Kungsholmen. Din uppgift är att få både omsättning och lönsamhet att fortsätta öka genom att coacha personalen på ett effektivt sätt samt själv leverera en hel del service av hög kvalitet. Du kommer att ha egna kunder som tar upp till 65 % av din tid och i huvudsak gäller det bokslut, deklarationer och skatterådgivning. Du har sedan ca 15 medarbetare som ingår i ditt team och du ansvarar för deras produktivitet, utveckling och därmed även kontorets trivsel. Du är med och arbetar med lönesättning samt deltar även i samband med nyrekryteringar. Du kommer inte att aktivt behöva sälja till nya kunder men du ska kunna utforma offerter och hantera och genomföra avtal i samband med förfrågningar både från nya och befintliga kunder.

Du är den som brinner för redovisning och antingen är du en van ledare idag eller så har du för avsikt att anta den utmaningen. Du är van att skapa bra resultat för både kunden och det företag du arbetar för. Du har visat intresse och förmåga att kunna hjälpa andra att lyckas även om du inte absolut måste ha haft en direkt ledande befattning tidigare. Du har goda kunskaper inom redovisning och vet vad som krävs för att kunna leverera värdefull skatterådgivning. Du behöver inte vara en helt "färdig" kontorschef ännu men du vet att du har vad som krävs och drivs samtidigt av att fortsätta utvecklas, att lära dig mer och att anta nya utmaningar, oavsett hur erfaren du är.

Den här tjänsten är med andra ord väldigt viktig för bolaget, dess anställda samt våra kunder och för en produktiv person som vill vara med och bygga denna verksamhet på både kort och lång sikt, kommer det att finnas goda utvecklingsmöjligheter.

Låter detta som ett arbete som skulle kunna intressera dig?

Registrera då din ansökan via vår rekryteringskonsult Exelect AB genom att klicka på denna länk: http://www.performia.com/jobs/18218.5.10620
Kontaktperson hos Exelect är Anders Hanberg, 070-413 99 03, 08-586 101 00. Mer information om Wakers finns på www.wakers.se

Publiceringsdatum
2012-10-29

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Anders Hanberg, Rekryteringskonsult, 070-413 99 03, 08-586 101 10 (Tel:), anders@exelect.se

Företag
Exelect AB

Adress
Exelect AB
Bergviksgatan 27
15250 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Bergviksgatan 27

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-586 101 10
Faxnummer: 08-55030096
E-postadress: carina@exelect.se

Jobbnummer
1377608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exelect AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exelect AB: