Kontorsansvarig/ortsansvarig med ansvar för lokalförsörjning
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Täby,
Botkyrka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-10-20BeskrivningSom ansvarig för vårt kontor i Sundbyberg säkerställer du att den lokala driften av kontoret fungerar ändamålsenligt.
Det innebär styrning, administration och planering av stödfunktioner rörande såväl lokalen som inredning, säkerhetsfrågor, logistik och arbetsmiljö.
Inom lokalförsörjning arbetar du med att säkerställa vårt lokala infrastrukturarbete för samtliga myndighetens 32 kontor såsom drift av lokaler, inredning och säkerhetsstöd.
Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som ortsanvsarig innebär att du självständigt samverkar internt med flera olika aktörer, samt Skatteverket för att säkerställa en säker drift och service av vårt kontor i Sundbyberg. Du är kontaktperson mot leverantörer och ansvarar för kontorets inpasseringssystem, skalskydd och brandskydd och är medlem i kontorets lokala krisledningsgrupp. Du ansvarar även för att driften av kontorets bilar fungerar ändamålsenligt, såsom drivmedelskort, körjournalshantering och försäkringsfrågor.
I ditt uppdrag som ortsanvarig rapporterar du till samordningsansvarig chef för orten.
Inom lokalförsörjning ansvarar du särskilt för att myndighetens möbler och inredning är i gott skick och att eventuella behov tillgodoses. Du ingår också i myndighetens lokalprojekt. Du arbetar med behovsinventering, strategisk och operativ planering samt uppföljning i nära dialog med leverantörer, fastighetsägare och mottagare.
Vår lokalförsörjning sker i samverkan med Skatteverket, vars medarbetare utför delar av det praktiska arbetet så som kontraktsförvaltning, lokalsökning och kontraktssignering.
Tillsammans med interna aktörer planerar och genomför du centrala uppföljningar. Du ansvarar själv för att planera och genomföra uppföljning av leveransen inom ditt lokala ansvarsområde. Du säkerställer att resultatet omhändertas på bästa sätt i såväl intern samverkan som i samverkan med Skatteverket där du även ingår som kravställare. För att lyckas med uppgiften behöver du vara trygg i dialogen med andra och ha förmåga att både förvalta och vidareutveckla dina och infrastrukturenhetens uppgifter.
Du deltar i säkerhetsrelaterade frågor kopplat till lokalerna Sundbyberg, så väl inpasseringsfrågor och säkerhetsskyddsfrågor kan förekomma och det sker i samverkan med säkerhetsfunktionen.
Du är placerad på infrastrukturenheten, som består av 11 medarbetare och en chef. På enheten förekommer uppgifter såsom säkerhetsstöd och drift av myndighetens kontor. Från årsskiftet kommer även en upphandlingsfunktion att föras över till enheten.
KvalifikationerVi söker dig som har
- Utbildning inom fastighetsområdet, eller annan likvärdig arbetslivserfarenhet.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom staten.
- Arbetsliverfarenhet av att ha en operativ roll inför och under lokalprojekt.
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass.
Du har personliga egenskaper som innebär att du har ett gott omdöme och ett systematiskt arbetssätt där du är noggrann och kan omsätta analyser i praktisk åtgärd. Du är självständig och har god erfarenhet av att uttrycka dig på svenska i så väl tal som skrift. Du driver ditt arbete framåt, tar initiativ och ansvar. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Vidare är du en god kommunikatör som anpassar ditt språk till mottagaren. Du kan även analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning kopplat till lokalprojekt.
AnställningsvillkorTjänsten är placerad i Sundbyberg.
Resor ingår i jobbet. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Tillträde är enligt överrenskommelse.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.htmlEtt jobb som räknas
Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/260".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)
Arbetsplats Kronofogden
Kontakt Caroline Törnkvist (HR-specialist)
010-5736512,caroline.tornkvist@skatteverket.se Jobbnummer 8205057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.