Kontorsansvarig & HR-assistent till Greencarrier

PSXpress AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSXpress AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Greencarrier är en privatägd, internationell transportgrupp med ca 230 anställda i 7 länder. Gruppen har huvudkontor i Göteborg där företaget också grundades år 2000. Bolagen inom Greencarriergruppen erbjuder globala transportlösningar med fokus på kunskap, erfarenhet, innovation och hållbarhet.
Läs gärna mer här:
https://greencarrier.com/
Vår största tillgång är kunnig personal och med deras hjälp kan vi erbjuda våra kunder de bästa transportlösningarna med personlig service och stort engagemang. Vi värdesätter också att ha roligt tillsammans på jobbet. Allt detta avspeglas i våra kärnvärden: humor & glädje, engagemang & delaktighet.

Publiceringsdatum
2022-04-11

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ansvaret för kontoret som innefattar: reception, konferensrum, post, budhantering, telefoni och säkerhet.
Du håller kontakt med olika leverantörer och sätter upp nya avtal och förhandlar priser.
Du upprättar och förbättrar rutiner för den administrativa funktionen och sköter även inköp av t ex livsmedel, blommor och kontorsmaterial. Vidare håller du ordning och reda på kontoret, bokar luncher och ser till att kaffemaskinen är laddad och klar.
Du blir den som håller i trådarna och ser till att allt flyter på så smidigt som möjligt på kontoret. Din smittande energi gör att trivselfaktorn blir hög och alla trivs i ditt sällskap.
Du kommer även vara delaktig i och/eller driva företagets (lokala främst) events och festarrangemang, t ex en AW på kontoret med quiz.
Du kommer att hjälpa HR med administrativa uppdrag, t ex introduktion av nyanställda/onboarding, aktiviteter, nyheter och annan information på intranätet, give aways och personalgåvor.
Det kommer i tjänsten också förekomma fakturering och bokning av resor, taxi och hotell.

Profil
Gärna någon utbildning inom administration eller likvärdig arbetslivserfarenhet som t ex receptionist, eventkoordinator, assistent eller kontorsansvarig
Engelska i tal och i skrift
Officepaketet
B- körkort är ett krav

Personliga egenskaper för att lyckas i denna roll:
Du gillar ordning och reda samt har förmågan att se detaljer och att se vad som kan förbättras
Du är kostnadsmedveten, då du kommer hantera inköp
Du är flexibel, självständig och proaktiv
Du kan hålla ihop många olika projekt
Du gillar att skapa nya kontakter och är serviceminded
Du är positiv och sprider gärna glädje omkring dig

Det här erbjuder vi:
Varierande arbetsuppgifter
Du kommer vara delaktig i många olika delar och ha kontakt med många kollegor
Stor möjlighet att påverka ditt egna arbete genom att ta egna initiativ och genom att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter

Omfattning:
Heltid
Tidsbegränsad anställning i 1 år med chans till förlängning

Så ansöker du
Vi samarbetar med PXpress i denna rekrytering. För frågor kontakta rekryteringskonsult Sandra Syrén Erikssonsandra@pxpress.se 0706780333.
Vi arbetar med kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart du kan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
PSXpress AB
Torgny Segerstedtsgatan 80
42677 VÄSTRA FRÖLUNDA

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PSXpress AB (org.nr 559320-5031), https://greencarrier.com/
Torgny Segerstedtsgatan 80 (visa karta)
426 77  VÄSTRA FRÖLUNDA

Arbetsplats
Greencarrier

Kontakt
Sandra Syrén Eriksson
sandra@pxpress.se
0706780333

Jobbnummer
6532034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSXpress AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSXpress AB: