Kontorsadministratör

The Pace / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Pace i Göteborg, Mölndal, Partille, Borås, Vänersborg eller i hela Sverige

Kontorsadministratör till Integra

Till Integras kontor i Göteborg söker vi efter en kontorsadministratör med ett riktigt kontorshjärta. Vad är det tänker du?

En person som ger snabb och kvalitativ service. Som underlättar för sina kollegor och skapar en trivsam och välkomnande atmosfär, för både kollegor och besökare. Tjänsten beräknas tillsättas under maj månad och är ett konsultuppdrag på minst 1 år via The Pace. Då Integras verksamhet växer finns en chans till förlängning och anställning på sikt.

Din roll som kontorsadministratör

Rollen som kontorsadministratör är varierande och social. Du ger Integras första intryck mot nya besökare, och är samtidigt en välkänd person på kontoret samt övriga orter, som kollegor internt ofta vänder sig till och känner samhörighet med. Ibland vill dina kollegor prata om helgen som varit, och ibland vill de fråga hur de beställer ett nytt tangentbord. Oavsett så vänder de sig gärna till dig då du alltid är hjälpsam och tillmötesgående.

I din vardag hanterar och administrerar du kring stora och små saker som gör att kontoret fungerar. Du ansvarar exempelvis för växeln, receptionen, lunchrummet och parkeringskort. Du har löpande kontakt med fastighetsskötaren och leverantörer som supportar med kontorsmaterial och städ, samt följer upp dessa. Vidare ser du alltid vad som behöver göras och tar själv tag i samt driver de frågor som du vet kommer underlätta för kontorets arbetsmiljö.

• Reception - ta emot och serva kollegor och externa besökare

• Rese- mötes- och utbildningsbokningar samt planering av konferenser

• Administration kring nyanställningar och intranät

• Inköp av kontorsmaterial och fika

Din prägel på rollen

I din roll har du ett ansvars- och handlingsutrymme att påverka avtal kring de leverantörer som levererar kontorstjänster till Integra. Genom att övervaka priser och se över andra leverantörer har du alltid kontorets bästa i åtanke och din röst blir därför viktig vid nya avtal och förhandlingar. Integra förbereder en flytt inom centrala Göteborg under 2020 och du kommer att medverka i olika projekt för det nya kontoret. Tillsammans med din motsvarighet för Integras kontor i Trollhättan kommer du att planera för Integras interna konferenser, samt jul- och sommaraktiviteter.

Vem är du?

Vi ser att du som söker tjänsten tidigare arbetat ett par år inom service och administration. Kanske har du en bakgrund från hotell eller butiksarbete med god vana i att bemöta kunder och besökare. Du är initiativtagande i din roll, vilket behövs för att agera på det som behöver utföras på kontoret, men också för att din input i olika frågor är värdefull, exempelvis leverantörsfrågor eller projekt gällande kontoret. För att snabbt komma in i olika system och administration är du inte bara lättlärd utan troligtvis har du arbetat i flera olika system tidigare och har goda kunskaper i MS Office samt Outlook.

Du har ett starkt fokus på service, är social i din framtoning och gillar relationer. Vi tror att detta är naturligt för dig och att det dessutom kommer göra arbetet trevligare, för både dig och dina kollegor.

Om Integra

Vi är specialiserade på byggprojektledning, byggkonstruktion, byggnadsfysik och brandskyddsprojektering. Vi förenar specialistkompetens med hög kundservice. Vi vill bidra till kundernas framgång. Därför arbetar vi aktivt med att utveckla oss själva och vår bransch genom att tillföra nya idéer, metoder och verktyg som ger våra kunder kostnadseffektiva och smarta lösningar.

Vi verkar också för ett modernt arbetssätt genom att skapa ett gott samarbete mellan samtliga aktörer. Vi verkar för att skapa ett projektklimat där alla inblandade strävar mot ett gemensamt mål och med stor respekt för varandras kompetens. För oss på Integra är mångfald viktigt, alltid. Integra har 200 medarbetare på tio kontor i Sverige och är ca 65 medarbetare i Göteborg.

När vi startade Integra 1999 ville vi hitta ett sätt att arbeta som gör det möjligt att bevara medarbetarnas engagemang. Därför skapade vi en organisation utan hierarkier, med korta beslutsvägar och stort eget ansvar. Syftet är att ge mervärden till både kunder och medarbetare. Vårt engagemang och vårt integrerade arbetssätt är en del av det som skiljer Integra från andra.

När du blir en av oss på The Pace

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Du kontaktar då konsultchef Marios Maletsikas -mm@wise.se / 0765-259026. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Januari 2020

Publiceringsdatum
2019-04-02

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-19
Ange följande referens när du ansöker: thepace18841
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The Pace

Adress
The Pace
Sveavägen 13
10422 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
4706298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Pace

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Pace: