Kontors-/ekonomiassistent till IT-företag
Brainpeople / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Är du en alert kontorsassistent med intresse för ekonomi?
Kontors-/ekonomiassistent till IT-företag
Företaget verkar inom IT-branschen där de saluför lagringssystem, service, support samt konsulttjänster. Bolaget har cirka 30 anställda samt ett tiotal inhyrda konsulter som arbetar på permanent basis. Kontoret ligger i Solna. Ekonomiavdelningen består av tre personer och styrkan behöver nu utökas med en kontors-/ekonomiassistent.
Arbetsbeskrivning: I din roll som kontors-/ekonomiassistent kommer du dels att sköta sedvanliga receptionistsysslor och dels enklare ekonomiassistentsysslor. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot besökare, beställa kontorsmaterial, fikabröd och ta hand om post. Du kommer också att vara delaktig i hantering av leverantörs- och kundfakturor. Du kommer att vara länken mellan leverantör/kund och kontoret i Polen där alla redovisningsprocesser sköts. Tjänsten är ny på företaget och du förväntas kunna rycka in där det behövs för att avlasta avdelningens arbetsbelastning.
Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, tillsvidare, med tillträde i augusti. Du arbetar vanliga kontorstider. Du kommer att vara anställd som konsult hos Brainpeople.
Utvecklingsmöjligheter: Här får du möjlighet att arbeta i en bred roll med varierade sysslor som kommer utveckla dig mycket. Hos vår kund arbetar du i en inspirerande miljö och företaget bistår med att utbilda dig i arbetsuppgifter som är nya för dig.
Kompetenskrav: Vi söker dig som har erfarenhet inom ekonomi, antingen att du har läst ekonomi på gymnasienivå eller eventuellt att du har tidigare erfarenhet som ekonomi- och/eller kontorsassistent. Du bör ha datorvana och vi ser gärna att du har kunskap i Officepaketet, framförallt i Excel. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket samt engelska då all kommunikation med Polen sker på engelska.
Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du är pigg och alert samt tycker om att ge besökare ett trevligt bemötande. Du är tålmodig och lugn samtidigt som du trivs i rollen som assistent och inte är rädd för att hugga i där det behövs. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, ansvarstagande och har sinne för detaljer. Din prestigelöshet, sammanhållande förmåga och kompetens kommer att värderas högt på företaget!
Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Eva på telefon 08 ? 501 018 17.
http://brainbemanning.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptyc RfLw%3d%3d&ActivityNo=325416&Page=JobAd
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Publiceringsdatum2010-05-19Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 655409
Observera att sista ansökningsdag har passerat.