Kontaktsekreterare till Familjevården

Hägersten-Liljeholmen stadsdelsförvaltning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hägersten-Liljeholmen stadsdelsförvaltning i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!



Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen Social omsorg på Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning ansvarar för både myndighetsutövning och utförande av verksamheter.

Barn- och ungdomsenheten är en enhet inom myndighetsutövning och består av mottagningsgrupp/EKB, tre utredargrupper, familjevårdsteam samt stadsdelens öppenvård. Till enheten hör även administrativt stöd och metodstöd.

Familjevården består av 5 barnsekreterare, 4 familjehemssekreterare och 1,5 kontaktsekreterare och en biträdande enhetschef för en nära och tillgänglig arbetsledning.

Publiceringsdatum
2018-10-04

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en kontaktsekreterare till vårt Familjevårdsteam.

I Hägersten-Liljeholmen arbetar vi emot barngrupp, 0-20 grupp, ungdomsgrupp och Familjevård. Åldersgruppen är 0-20 år. Vi arbetar med kontaktpersoner, kvalificerade kontaktpersoner, kontaktpersoner vid umgängen samt kontaktfamiljer både via SoL och LSS.

I arbetet som kontaktsekreterare ingår det bland annat att rekrytera och utreda kontaktfamiljer och kontaktpersoner, planera och följa upp insatsen, samarbeta med utredningssidan och andra aktörer. Ditt arbete utgår från den lagstiftning och det kunskapsstöd som finns och du arbetar utifrån en evidensbaserad praktik, dvs. att du använder de tre kunskapskällorna; brukarnas perspektiv, teoretisk kunskap och beprövade erfarenhet. I ditt arbete kommer du att samarbeta både med kollegor i staden och externa samarbetspartners.

Du kommer till ett team med hög kompetens, nyfikenhet, flexibilitet och med ett mycket gott arbetsklimat. Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik! Du ska kunna arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga samt vara flexibel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att passa in i teamet och komplettera teamets kompetens.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Som socialsekreterare behöver du ha en personlig mognad och vara en trygg och stabil person. Du behöver ha en god empatisk förmåga som du kombinerar med förmågan att skapa goda relationer med barn, ungdomar och deras familjer samt alla de parter som du samverkar med. Du uppskattar ett omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik.

Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt. Eftersom arbetet oftast innebär att möta människor i kris och/eller med en komplex livssituation är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt.

Övrig information
Kälvesten

B-körkort

Heltid omfattar 39,5 h/vecka

Vi erbjuder extern handledning, friskvårdtimme och friskvårdspeng

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1/10 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: 2018/6095
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Lindblad, kontaktsekreterare 08-508 233 49
Tina Lundberg Tornesjö, bitr enhetschef 08-508 223 32

Företag
Hägersten-Liljeholmen stadsdelsförvaltning

Adress
Hägersten-Liljeholmen stadsdelsförvaltning
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten

Kontorsadress
Telefonvägen 30, plan 9

Jobbnummer
4383965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hägersten-Liljeholmen stadsdelsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hägersten-Liljeholmen stadsdelsförvaltning: