Kontaktledningsingenjör

Banverket / Elkraftsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elkraftsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Banverket i Ospecificerad arbetsort

Banverket, Leveransdivisionen
Placeringsort: Luleå, Gävle, Borlänge, Sundbyberg, Göteborg eller Malmö men även andra orter med Banverkskontor kan komma i fråga.
Banverket har det övergripande ansvaret för järnvägen. Vi lägger grunden för säker, ändamålsenlig och miljöanpassad järnvägstrafik och utvecklar järnvägen med fokus på säkerhet och konkurrenskraft. Vi är totalt 6300 medarbetare runt om i landet.
Divisionen Leverans planerar, leder och informerar om trafiken och svarar för drift och underhåll av det svenska järnvägsnätet. Vi ger varje dag förutsättningarna för att köra tåg.
Avdelningen Anläggning med ca 300 medarbetare, är en nationell organisation vars uppgift är att tillhandahålla en anläggning som med rätt underhåll och utifrån planerad tågplan presterar den kvalitet som utlovats. Anläggning ansvarar för järnvägsanläggningens tekniska systemstandard och systemförvaltning av de tekniska systemen, att utveckla och fastställa tekniklösningar, samt att föreslå långsiktiga utvecklingsbehov.
Vi behöver nu förstärka vår förvaltningsgrupp Överföring med en ny medarbetare med placeringsort enligt ovan.

Publiceringsdatum
2009-04-23

Dina arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak att arbeta i ett team med driftanalys och driftoptimering av kontaktledningssystemet. Till din hjälp har du tillgång till avancerad mätteknik. Du kommer även att arbeta med haveriutredningar, teknisk utveckling och standardisering. Arbetet innebär omfattande kontakter med trafikoperatörer och flera av Banverkets olika enheter. Du kommer även att delta i interna och externa projekt med andra järnvägsförvaltningar inom t ex Norden. I arbetet ingår också att följa marknaden, vilket innebär internationella uppgifter framför allt inom Europa.

Kvalifikationer
Du är högskole- eller gymnasieingenjör eller motsvarande med inriktning mekanik. Erfarenhet inom järnvägssektorn med inriktning mot kontaktledning är ett krav. Har du dessutom elkraftteknisk utbildning är det en merit. Det är meriterande om du har arbetat med projektering av kontaktledning tidigare. Du ska kunna arbeta självständigt. Arbetet innebär många kontakter inom och utanför den egna gruppen, du måste därför ha lätt för att samarbeta och gärna ha erfarenhet från arbete i projektgrupper. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer att ha internationella kontakter, vilket kräver att du behärskar engelska. Behärskar du även tyska är det meriterande.
Tjänsten är säkerhetsklassad och utdrag ur personregistret kommer att göras innan anställning kan godkännas.
Banverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt, därför eftersträvar vi en mångfald bland våra medarbetare.
Upplysningar
Leif Lindmark, Sektionschef Kraftförsörjning, 0243-44 56 97, 070-724 56 97, leif.lindmark@banverket.se
Nils Rohlsson, Gruppchef Överföring, 0243-44 53 30, 070-575 53 30,
nils.rohlsson@banverket.se

Facklig kontakt
Gunilla Sköld, Sveriges Ingenjörer, 040-20 21 36, 0708-605318
Johanna Stenberg, TJ, 0243-44 60 40, 07838-8656040
Anders Khemi, SEKO 0921-34 23 61, 070-3462361
Lars Hedlund, ST, 0920-35188, 070-5785188
Ansökan ska vara oss tillhanda senast 2009-05-25
Ansökan sänds till
Banverket, Verksamhetsstöd Personal, 781 85 Borlänge
rekrytering.stockholm@banverket.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-05-25
Ange följande referens när du ansöker: 09144-5216
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.stockholm@banverket.se

Företag
BANVERKET

Adress
BANVERKET
BOX 1070
17222 SUNDBYBERG

Kontorsadress
Rosengatan 8

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-762 22 97
E-postadress: stina.hoglund@banverket.se

Jobbnummer
438317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Banverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Banverket: