Kontaktcentermedarbetare

Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst i Stockholm

Länsstyrelsen är en regional del av den svenska statsförvaltningen - med länet som arbetsfält. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län. Vi förenar nytänkande, god service och öppenhet med lång tradition och ett rättssäkert arbetssätt. Ett 30-tal olika yrkeskategorier arbetar med frågor som spänner över hela samhällslivets alla områden. Respekt, ansvar, engagemang och balans är våra personalpolitiska värderingar.

Publiceringsdatum
2010-10-19

Arbetsuppgifter
Länsstyrelsen har många kunder; enskilda, kommuner, företag och andra som alla ska kunna känna förtroende för myndighetens arbete. Alla som vänder sig till oss ska känna sig väl bemötta och vi ska ha en god bild av kundernas behov och förväntningar. Som medarbetare i kontaktcentret är du av stor vikt för verksamheten och för att förmedla kundernas önskemål.
I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela länsstyrelsens ansvarsområde, guida kunderna på länsstyrelsens tjänster på vår webbplats, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Uppdraget utförs i huvudsak genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara mail och genom att ta emot personliga besök i vår reception. Du kommer att ingå i ett team med flera kolleger där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.

Kvalifikationer
Du ska ha
• slutförd gymnasieutbildning
• förmåga att uttrycka dig enkelt och ledigt på svenska och engelska
• minst två års erfarenhet av arbete i en kundtjänst/kontaktcenter
• god kompetens i officepaketet och vana att arbeta med IT som verktyg
• god förmåga att strukturera och hålla ordning
• vilja och förmåga att bidra till utveckling
Du ska vara
• utpräglat serviceinriktad
• prestigelös och trivas med att arbeta i ett team
• intresserad av att lära dig nya saker
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av diarieföring, ärende- och dokumenthanteringssystem
• genomgått kurser i service och kundtjänstarbete
• kunskaper i finska och/eller något annat minoritetsspråk
• erfarenhet från offentlig sektor, i synnerhet statlig myndighet
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 13071
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Karin Pålsson, 08 - 785 45 52

Facklig kontakt
Susanne Mellberg, 08-785 44 37
Åke Lente, 08 - 785 44 50

Företag
Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst

Adress
Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst
Box 22067
10422 Stockholm

Jobbnummer
758088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst: