Kontaktcentermedarbetare Solna stad
Solna Stad / Butikssäljarjobb / Solna
2016-06-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kontaktcentermedarbetare Solna stad" (publicerad 2016-08-11) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Vaxholm eller i
hela Sverige I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.
Är du vår nya kontaktcenterstjärna?
Du kommer att arbeta i Solna stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens alla tjänster. I rollen som kontaktcentermedarbetare blir du en viktig del av stadens satsning på god service.
Du ingår i ett team på 14 glada och engagerade personer med olika erfarenheter som kompletterar varandra. Vi sätter stor ära i att hjälpa solnabor, företagare och besökare med såväl stora som små frågor.
Vi använder smarta dialoglösningar så att våra målgrupper kan nå oss på det sätt som passar dem. Vi är nåbara via telefon, sociala medier, mejl och personliga möten. En annan viktig del i vårt uppdrag är att avlasta stadens övriga verksamheter och aktivt bidra i arbetet med att utveckla effektivare arbetssätt och lösningar i kontaktcenter.
Som vår nya kontaktcentermedarbetare kommer du att:
• informera och svara på frågor om Solna stads service samt vägleda till övriga funktioner i samhället
• självständigt söka information i stadens olika system och på internet
• hantera felanmälan, synpunkter, ansökningar och anmälningar
• vidarebefordra komplexa frågor och ärenden till handläggare i stadens verksamheter
• ta emot och ge service till besökare som kommer till stadshuset
• ge support till användare av stadens e-tjänster
• vara en ambassadör för Solna stad
Vem söker vi?
Du som söker ska ha flerårig erfarenhet av arbete inom kontaktcenter eller kundtjänst. Du är allmänbildad och intresserad av samhällsfrågor. Eftersom du dagligen använder flera olika it-system måste du ha en mycket god datorvana och ha förmågan att lätt sätta dig in i nya system. Att du är snabb och säker på tangentbordet är en förutsättning för att effektivt utföra dina arbetsuppgifter.
Det är meriterande med arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning, högskoleutbildning samt vana att arbeta med sociala medier och andra digitala kanaler. Din språkanvändning och kommunikationsförmåga har självklart en central betydelse för kontaktcenter. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande.
Du kommer arbeta i en komplex och intensiv miljö vilket ställer höga krav på din simultan- och prioriteringsförmåga. Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, erfaren, engagerad och har ett tydlig medborgarengagemang och kundfokus. Du har en förmåga att skapa förtroende och tillit med både kunder och kollegor. Du samarbetar och samverkar för att nå det bästa resultatet för teamet och staden.
Anställningsform: Ena tjänsten är tillsvidareanställning och den andra är visstidsanställning.
Omfattning: heltid. Arbetstid: schemalagd arbetstid. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2016-06-30.
Urval, intervjuer och tester sker löpande under annonseringstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
För eventuella frågor kontakta Gyda Refslund kontaktcenterchef
gyda.refslund@solna.seSolna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-06-23Ersättningxxx
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
Stadshusgången 2, Solna
17186 Solna
KontorsadressStadshusgången 2, Solna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2922090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.