Kontaktcentermedarbetare
Länsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor i Stockholm Länsstyrelsen är en regional del av den svenska statsförvaltningen - med länet som arbetsfält. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län. Vi förenar nytänkande, god service och öppenhet med lång tradition och ett rättssäkert arbetssätt. Ett 30-tal olika yrkeskategorier arbetar med frågor som spänner över hela samhällslivets alla områden. Respekt, ansvar, engagemang och balans är våra personalpolitiska värderingar.
Publiceringsdatum2011-10-25ArbetsuppgifterLänsstyrelsen har många kunder; enskilda, kommuner, företag och andra som alla ska kunna känna förtroende för myndighetens arbete. Alla som vänder sig till oss ska känna sig väl bemötta och vi ska ha en god bild av kundernas behov och förväntningar. Som medarbetare i kontaktcentret är du av stor vikt för verksamheten och för att förmedla kundernas önskemål.
I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela länsstyrelsens ansvarsområde, guida kunderna på länsstyrelsens tjänster på vår webbplats, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Uppdraget utförs i huvudsak genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara mail och genom att ta emot personliga besök i vår reception. Du kommer att ingå i ett team med flera kolleger där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.
KvalifikationerDu ska ha
• slutförd gymnasieutbildning
• förmåga att uttrycka dig enkelt och ledigt på svenska och engelska
• minst två års erfarenhet av arbete i en kundtjänst/kontaktcenter
• god kompetens i officepaketet och vana att arbeta med IT som verktyg
• god förmåga att strukturera och hålla ordning
• vilja och förmåga att bidra till utveckling
Du ska vara
• utpräglat serviceinriktad
• prestigelös och trivas med att arbeta i ett team
• intresserad av att lära dig nya saker
Det är mycket meriterande om du behärskar finska i tal och skrift.
Det är även meriterande om du har
• erfarenhet av diarieföring, ärende- och dokumenthanteringssystem
• genomgått utbildning i service och kundtjänstarbete
• kunskaper i något av de nationella minoritetsspråken utöver finska
• erfarenhet från offentlig sektor, i synnerhet statlig myndighet
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Arbetstider och omfattningHeltid. Fast lön Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-01-01 Tillträde snarast.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-14
Vi vill att du söker tjänsten elektroniskt via Offentliga Jobb.
Det är viktigt att du tar dig tid att fylla i ansökningsformuläret eftersom Länsstyrelsen eftersträvar att alla sökande ges samma möjligheter i ansökningsförfarandet.
Ange följande referens när du ansöker: 31240
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Pålsson, 08-785 45 52
Facklig kontaktSusanne Mellberg, 08-785 44 37
Åke Lente, 08-785 44 50
FöretagLänsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor
AdressLänsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor
Box 22067
10422 Stockholm
Jobbnummer 1062906
Observera att sista ansökningsdag har passerat.