Kontaktcentermedarbetare
Falu kommun / Butikssäljarjobb / Falun
2019-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kontaktcentermedarbetare" (publicerad 2019-12-04) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Falu kommun har förbättrat tillgängligheten och servicen för Faluborna och skapat "en väg in". Vi söker nu en engagerad, kommunikativ och serviceinriktad problemlösare till vårt kontaktcenter.
Våra förvaltningar har vitt skilda uppdrag: vi bedriver utbildning och äldreomsorg, vi förbereder infrastruktur och ger bygglov, vi integrerar nyanlända och lånar ut böcker. Våra verksamheter berör alla Falubor och alla Falubor angår oss. Vår vision om ett större Falun har nu lett oss fram till en av kommunens absolut största satsningar - bildandet av ett kontaktcenter. Syftet är att göra kommunen mer tillgänglig för Falubor, besökare och näringsliv. Vi vill förenkla för faluborna genom att de kan alltid ska kunna vända sig till kontaktcenter med sina frågor.
Publiceringsdatum2019-02-20Dina arbetsuppgifterSom medarbetare i kontaktcenter är ditt uppdrag att i varje kontakt guida och vägleda människor. Detta innebär att du hela tiden har många kontakter och får ta emot frågor av olika karaktär varje dag. Främst sker kontakten via telefon, e-post, webb och sociala medier men du möter även de som kommer för att fysiskt besöka kommunen. Din arbetsplats kommer att vara under ständig förändring och vi vill att du bidrar till nya sätt att ha dialog med Faluborna. Vi arbetar kontinuerligt med individuell coaching för kompetenshöjning i vår kunddialog.
För oss är alla en viktig kugge i vårt team av serviceproffs och tillsammans vill vi uppfattas som kompetenta, tillmötesgående och enkla att samarbeta med. Allt för att bidra till ett kontaktcenter att vara stolt över.
Du kommer till en fartfylld arbetsplats där du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som kräver initiativförmåga och kreativitet. Arbetsuppgifterna i kontaktcenter kommer att formas och utvecklas de närmaste åren allt eftersom fler uppgifter, som idag sker i förvaltningarna, kommer bli kontaktcenters uppdrag. Den gemensamma nämnaren i allt du gör är att fokusera på Faluborna och din huvuduppgift är att hjälpa dem tillsammans med övriga medlemmar i vårt team. För att göra det kommer du att arbeta i olika verksamhetssystem, vara lyhörd och inte minst klara av att anpassa din kommunikation till människors olika förutsättningar.
Tillräckliga kvalifikationer
- Genomfört studier på något högskole-/eller universitetsprogram, företrädelsevis inom personal- och arbetsliv, beteendevetenskap eller studier som av arbetsgivaren kan bedömas som likvärdigt.
• Erfarenhet från någon form av kundtjänst/supportarbete.
• IT-mognad och god erfarenhet av att arbeta med flera kanaler/IT-system samtidigt.
• Intresse och kunskap om sociala medier.
Dina personliga egenskaperFör att passa för denna tjänst krävs att du är flexibel, lösningsorienterad med god förmåga att hantera stress då arbetsbelastningen varierar utifrån dag och tid. Du behöver ha förmåga att hantera många olika typer av arbetsuppgifter parallellt. Du måste ha intresse och engagemang för arbete med kunddialog och bemötande. Vidare behöver du vara initiativrik och intresserad av att utveckla de processer vi har - allt för att förbättra servicen till Faluborna.
Du är serviceinriktad, social och med god samarbetsförmåga. Du behöver också vara lyhörd och kommunikativ samt ha förmåga att föra fram information på ett tydligt sätt på både svenska och engelska. Vi lägger särskild vikt vid personlig lämplighet.
Det är meriterande om du har...
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.
• God erfarenhet av att snabbt söka information parallellt med kommunikation via internet och sociala medier.
• Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att arbeta med kunddialog och bemötande.
• Kunskap om Falu kommun som organisation.
• Intresse och kunskap om samhället i stort.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
Upplysningar
Kristina Knutsson Sjölund, chef kontaktcenter: 023-866 69.
Fackliga företrädare
Christina Johansson, Vision: 023-821 10.
Övrigt
Annonssäljare undanbedes vänligt men bestämt.
Arbetsplats
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-06
Ange följande referens när du ansöker: 4027859250
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
Falu kommun
79183 Falun
Kontorsadress,
Jobbnummer 4624558
Observera att sista ansökningsdag har passerat.