Kontaktcenterchef

Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen / Chefsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen i Alvesta

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier, inom både förvaltningar och bolag som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är "Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på "Delaktighet, Engagemang och Tillit". Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!


Publiceringsdatum
2021-02-19

Arbetsuppgifter
Kontaktcenter ska bli vägen in till Alvesta kommunkoncern. Genom kontaktcenter ska Alvesta kommunkoncern öka tillgängligheten och i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta Alvesta kommun och dess bolag, såväl via telefon och digitala kanaler som besök. Nu söker vi dig, chef för vårt kommande kontaktcenter, som vill vara med och utveckla servicen och göra vardagen enklare för Alvesta kommuns invånare, företagare och bolags kunder. Inom ramen för kontaktcenter ska även intern service till förvaltningar, bolag och medarbetare organiseras. Organisatoriskt kommer du att tillhöra kommunledningsförvaltningen och din arbetsplats är förlagd till kansliavdelningen.
Arbetet med att möjliggöra och förbereda kontaktcenter har pågått under en tid och grunden är lagd för implementering i organisationen. Är du en person som drivs av utveckling? Har du tidigare erfarenhet av kontaktcenter och av att leda en verksamhet? Då är du personen vi söker!
Du ansvarar för uppbygganden av organisationen och skapandet av en fungerande struktur. Tillsammans med projektorganisationen för kontaktcenter skapas rätt förutsättningar för verksamheten. Du ska leda, företräda och säkra arbetet inom kontaktcentret samt medverka till utveckling och kvalitetssäkring med medborgaren i centrum. Vi räknar med uppstart runt årsskiftet 2021/2022. Kontaktcentrat beräknas omfatta ca 5 medarbetare. För rätt person är detta en fantastisk möjlighet att vara med på resan att utveckla ett koncerngemensamt ansikte utåt för Alvesta kommun.

Kontaktcenter blir en central del av helheten och det är viktigt att du är duktig på att bygga nätverk och skapa goda relationer. Kontaktcenter kommer vara förvaltningarnas och bolagens förlängda arm och det blir därför avgörande att du verkar för att bygga förtroende för kontaktcenters verksamhet i organisationen. Som kontaktcenterchef har utvecklings- och förändringsarbete stor betydelse liksom förmågan att driva en digital verksamhetsutveckling för att möta invånarnas och företagarnas behov i ett allt mer digitaliserat samhälle.
Arbstuppgifter
• Bygga upp ett välfungerande kontaktcenter i Alvesta kommun.
• Personal-, budget- och verksamhetsansvar.
• Operativ chef med nära ledarskap för daglig drift och bemanning samt främjande av delaktighet, engagemang och tillit tillsammans med medarbetarna.
• Driva utvecklingsarbete avseende digitalisering, kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling a


Kvalifikationer
• Du ska ha en adekvat högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten.
• Tidigare ledarerfarenhet med personal- och budgetansvar i minst 3 år är ett krav.
• Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete med strategiskt kundfokus, gärna från kundtjänst.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ, lyhörd och tydlig ledare som vågar fatta beslut. Vidare är du en god kommunikatör van vid att föredra ärenden i olika sammanhang med förmåga att anpassa dig till olika målgrupper. Du är bra på att bygga nätverk över organisationsgränser, och skapar tillitsfulla, värdeskapande relationer. Du är duktig på att bygga arbetsteam och har ett coachande förhållningssätt. Du är resultatorienterad och lösningsfokuserad. Du har förmåga att omsätta behov till verksamhetsnytta och förstår hur god service ska organiseras och levereras.
Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.


ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1008879/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alvesta kommun (org.nr 212000-0639), http://www.alvesta.se

Arbetsplats
Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen

Jobbnummer
5586191

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen: