Kontaktcenterchef

Knivsta Kommun / Chefsjobb / Knivsta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Knivsta, Enköping, Håbo, Strängnäs, Sigtuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Knivsta Kommun i Knivsta, Uppsala eller i hela Sverige

I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!

Vi söker nu en engagerad kontaktcenterchef som har ett coachande förhållningssätt och ett stort verksamhetsfokus. Du kommer att vara placerad i Kommunledningskontoret och arbeta direkt under förvaltningschefen.


Publiceringsdatum
2020-01-30

Arbetsuppgifter
Att vara kontaktcenterchef i Knivsta kommun innebär ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik. I uppdraget ingår att dagligen säkerställa att kommunens invånare, besökare och företag får råd och vägledning. Kommunikationen med kunder, medarbetare och de olika kontoren är viktig, det är således fokus på service både internt och externt.

Teamet som du ska leda består av sju kommunvägledare. Arbetsmiljön präglas av ett öppet klimat där medarbetarna har stor kompetens, driv och serviceförmåga. Du kommer till en engagerad och kompetent enhet med höga krav på god service, ständigt lärande och utveckling. Verksamheten är hjärtat i kommunen och en förebild gällande service och bemötande. Du ska medverka till kontorets utveckling och kvalitetssäkring med medborgaren i centrum. En teamledare finns till stöd för daglig planering och schema.

Kommunvägledare Linnea berättar om varför hon trivs på sitt arbete:
"Att arbeta som kommunvägledare är en bred roll där jag får en inblick i alla delar av kommunen. Det är utvecklande att ha med så många olika områden och frågor att göra och jag tycker att jag lär mig något nytt varje dag. Vi i arbetsgruppen är ett väldigt starkt, bra och stadigt team! Det finns många härliga människor att arbeta med både inom gruppen, men också inom kommunen. Att gå till arbetet känns för mig både spännande och tryggt, det finns en bred kompetens inom gruppen så man har alltid någon att rådfråga".

Flera stora utvecklingsprojekt drivs inom enheten, bland annat verksamhetsdriven IT. Vi arbetar i många olika system så de digitala systemen är en stor del av det dagliga arbetet. Just nu pågår ett intensivt arbete med e-tjänster. Vi börjar projektera för AI i form av en chattbot och RPA/automatisering kommer successivt införas. Här kommer Kontaktcenter vara ett nav och en föregångare inom kommunen.

Ditt uppdrag som chef för Kontaktcenter är av både strategisk och operativ karaktär och tjänsten innefattar följande arbetsområden i korthet:
* Personal-, budget- och verksamhetsansvar
* Ansvar för en god arbetsmiljö i en relativt styrd verksamhet
* Daglig drift och bemanning
* Driva utvecklingsarbete avseende kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling av Kontaktcenters uppdrag gentemot kontoren
* Effektiv resursanvändning med kundfokus
* Ligga i tiden och utvecklas med nya uppdrag. Samverka med andra kommuner och införa digitala verktyg
* Operativ chef med nära ledarskap. Främja engagemang och delaktighet


Kvalifikationer
Krav
Tidigare erfarenhet av personalansvar samt erfarenhet inom service där det funnits ett tydligt kundfokus, du behöver förstå hur god service ska organiseras och levereras. För att lyckas i rollen måste du vara en kommunikativ ledare som är lyhörd, tydlig och vågar fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga och kan skapa förtroendefulla relationer där du ser medarbetarna. Tjänsten kräver att du är målinriktad, resultatorienterad och handlingskraftig. Vidare behöver du ha god förmåga att omsätta behov till verksamhetsnytta.
Du kan på ett coachande sätt motivera och jobba med gruppens utveckling och gruppdynamik. Du behöver också vara prestigelös, då det krävs att du kan hoppa in och hjälpa till i det dagliga arbetet. Du behöver också se möjligheten i utvecklingen av verksamhetsdriven IT och är vara van att använda IT som arbetsredskap.

Meriterande
Det är meriterande om du har en akademisk examen, och vi ser gärna att du har en för tjänsten relevant utbildning och erfarenhet inom området.


ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt ök.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Knivsta kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A930892".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Knivsta kommun (org.nr 212000-3013)

Jobbnummer
5069456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Knivsta Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Knivsta Kommun: