Kontaktcenter Stockholm söker timvikarier

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2022-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kontaktcenter Stockholm söker timvikarier" (publicerad 2023-01-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Kontaktcenter Stockholm

På Kontaktcenter hjälper vi Stockholms stads invånare med information och vägledning genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet, samhällsbyggnadsfrågor och sociala frågor.

Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och ett gott bemötande.

Du anställs på Kontaktcenter Stockholm och därefter kommer du att fokusera på någon av de tre enheternas svarsgrupper.

Inom enheten för skolfrågor arbetar vi med förskola, skolfrågor, kollo, kulturskolan, skolplattformen och e-tjänster.

Inom enheten för samhällsbyggnadsfrågor arbetar vi med parkering, miljö- och hälsoskyddsfrågor, livsmedelskontroll, serveringstillstånd och har nya spännande uppdrag på gång inom samhällsbyggnad.

Inom enheten för sociala frågor arbetar vi med funktionsnedsättning, äldreomsorg och överförmyndarfrågor.

Som timanställd behöver du kunna arbeta regelbundet minst 8-10 vardagar per månad under minst ett års tid. I perioder med hög arbetsbelastning och under sommarmånaderna finns det stor möjlighet att arbeta heltid.

Din roll som servicehandläggare

Som servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom enhetens verksamhetsområden. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Arbetet som servicehandläggare innebär att ge service i huvudsak via telefon, men även via e-post. Vid detaljerade frågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig. Arbetet innebär även att registrera samtliga, till Kontaktcenter, inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem.

Vi arbetar parallellt i flera verksamhetssystem exempelvis Artvise, Call guide (Telia ACE), BER (Barn-och elevregistret), KIR (kommun och invånarregistret), Paraplyet stadens Sociala system och Teleopti (arbetsscheman, byta arbetspass etc.), Utfärdaren, Public 360, LEX och Ecos.

Det dagliga arbetet sker enligt schemalagd arbetstid med fastställda tider för möten, telefontider, hantering av inkommande epost, lästider och raster.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som:

- har avslutad gymnasieexamen
- har något års arbetslivserfarenhet av att besvara inkommande samtal och mejl inom kundtjänst och servicedesk
- kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift
- har goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- du ska vara snabb på att skriva på datorn samtidigt som du har en dialog med någon i telefon
- har körkort eller är under körkortsutbildning (enheten för Samhällsbyggnadsfrågor).

Det är meriterande om du har:

- relevant eftergymnasial utbildning, gärna lärar-förskollärar-fritidspedagogexamen (enheten för Skolfrågor) eller juridik, socionom (enheten för Sociala frågor) eller annan utbildning inom enheterna som vi bedömer som likvärdig
- erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst eller servicedesk
- erfarenhet av arbete inom skolverksamhet eller inom sociala frågor
- talar något av minoritetsspråken.

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Som person är du självgående, tar ansvar för dina ärenden. Du drivs av att göra skillnad för invånare. Vi ser att du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera i arbetet, hantera olika svarsgrupper och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare är det betydelsefullt att vara flexibel, stabil, stresstålig och anpassa dig till vad situationen kräver. Det kan vara att under samtal växla mellan olika verksamhetssystem, samtal som mynnar ut i flera separata frågeställningar, eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggning.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Vad erbjuder vi?

Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Hos oss startar din anställning med att du deltar i lärarledda och webb baserade utbildningar.

Beroende på din utbildning och erfarenhet finns det stora möjligheter att utvecklas och lära sig fler svarsgrupper inom avdelningens andra områden. Kontaktcenter planerar även för ett aktivitetsbaserat arbetssätt framöver kombinerat med fortsatt flexibelt hemarbete.

Läs gärna mer om våra förmåner https://jobba.stockholm/formaner/.

Vi hoppas tjänsterna väckt ditt intresse. Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-02-24

Övrig information
I samband med din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
40% -100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1101".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Kontakt
Susanne Schenström/Enhetschef sociala frågor
08-508 11 599

Jobbnummer
6377995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: