Kontaktcenter Stockholm söker kundtjänstmedarbetare

Stockholms kommun / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Välkommen till oss

På Kontaktcenter Stockholm gör vi en stor insats för stockholmarna och jobbar med viktig samhällsbärande information och vägledning.

Till Kontaktcenter kan stockholmarna vända sig med frågor om stadens verksamheter och service. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ge förstklassig service via telefonsamtal och mejl och du löser de flesta ärenden vid första kontakten. Vi är en intäktsfinansierad kundtjänst som svarar på frågor främst inom verksamhetsområdena sociala frågor, skolfrågor och samhällsbyggnadsfrågor. Du kommer att jobba med flera svarsgrupper inom dessa områden. Hos oss får du stora möjligheter att få utvecklas och utbildas. Det innebär att du får en bred och gedigen kunskap vilket möjliggör en tillgänglig och effektiv kommunal kundtjänst som underlättar stockholmarens vardag.

Vi söker nu medarbetare för två tillsvidaretjänster samt vikariat till sommar och höst.

Vanliga frågor från stadens invånare och kunder:

Vad är skillnaden mellan god man och förvaltare?
Hur ansöker jag om hemtjänst?
Jag vill flytta till äldreboende i Stockholms stad men bor i en annan kommun
Vad finns det för boendeformer enligt LSS och SoL?
Jag kan inte logga in på e-tjänsten för mitt barn
När får jag en förskoleplats?
Regler om att söka skola
Jag har en synpunkt på en livsmedelsverksamhet
Jag vill söka dispens för dubbdäck
Hur får jag som rörelsehindrad parkeringstillstånd?
Vi erbjuder

Du kommer till en arbetsplats med tydligt uppdrag där den ena dagen inte är den andra lik. Du får en gedigen introduktion med lärarledda och webbaserade utbildningar och samtalscoaching för att känna dig trygg i din roll som kundtjänstmedarbetare. Hos oss får du möjlighet att göra en god samhällsinsats genom att informera och vägleda Stockholms invånare och kunder. Vi har flexibelt arbetssätt och för dig som har rätt förutsättningar finns det möjlighet att arbeta hemifrån någon dag per vecka enligt överenskommelse med chef. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler bredvid Globens t-bana. Vi har friskvårdbidrag och rabatterade staden erbjudanden.

Din roll

Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. I denna roll är du expert på kundservice och välavvägda samtal. Det är viktigt att du ger korrekt information och vägledning till stockholmarna. Under ett samtal kan du behöva växla mellan olika verksamhetssystem, hantera flera separata frågeställningar eller behöva anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggningen och inflöde i köer. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig.

Du och dina kollegor är schemalagda dagtid vardagar med bestämda tider för att svara i telefon, besvara mejl, ha möten och raster. I tjänsten ingår även att arbeta i ett flertal system parallellt. Systemen du kommer att arbeta mycket i är ärendehanteringssystemet Artvise, telefonisystemet Telia Ace samt stadens olika verksamhetssystem exempelvis Lex, Agresso, BER, Paraplyet och schemaläggningssystemet Calabrio.

Som timvikarie behöver vi dig heltid under sommaren främst under juli och augusti månad. Under hösten behöver du kunna arbeta minst två dagar per vecka. Introduktionen är planerad till maj/juni och pågår i cirka två veckor.

Tillsvidareanställningarna är två heltidstjänster med start enligt överenskommelse.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

aktuell erfarenhet av arbete inom kundtjänst via telefon och mejl
goda IT-kunskaper med vana av att söka information via webb, stödsystem och att arbeta med ärendehanteringssystem
hög förmåga att prioritera arbetsuppgifter och van att arbeta i en miljö med högt inflöde
utmärkt kommunikationsförmåga är lyhörd och erfarenhet av att analysera och tolka skriftlig information på svenska och engelska

Det är meriterande om du har

erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst, servicedesk eller bank och försäkring
eftergymnasial utbildning

För att lyckas i rollen behöver du trivas med att jobba i en minutkritisk verksamhet som är schemalagd och du förstår vikten av punktlighet. Vi söker dig som agerar professionellt i din kontakt med invånare, kunder och kollegor. Du är lugn, stabil och har förmågan att identifiera invånares behov. Du är självgående och trygg i din egen kompetens och tar ansvar för ditt arbete. Du är vidare mån om att ge ett gott bemötande samt ge ut korrekt information. Då verksamheten är intäktsfinansierad krävs att du har en ekonomisk medvetenhet med kunskap och förståelse för personella resurser samt de ekonomiska förutsättningarna.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan kompetenser, personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Publiceringsdatum
2024-01-23

Övrig information
Tjänsterna är två tillsvidareanställningar (heltid) med start omgående samt minst tre timvikarietjänster till sommaren (heltid) och hösten (deltid minst två dagar i veckan).

Din ansökan - Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Intervjuer kommer att ske löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/228".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Kontakt
Susanne Schenström
08-50811599

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Stockholms kommun

Jobbnummer
8413657

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: