Kontaktcenter

Sigtuna kommun, Kontaktcenter / Backofficejobb / Sigtuna
2025-12-19


Visa alla backofficejobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kontaktcenter i Sigtuna

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Publiceringsdatum
2025-12-19

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en serviceinriktad kommunvägledare som vill arbeta i en varierad roll med många kontaktytor och ett högt tempo.

Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg och det huvudsakliga sättet du möter kommunens invånare. Som kommunvägledare är du ofta den första kontakten invånaren har med kommunen, vilket gör dig till vårt ansikte utåt. Genom samtal hjälper du till att vägleda, informera och lösa ärenden. Även om kontakt kan ske via chatt, sms eller personliga besök, är det via telefonen du har störst och mest frekvent kontakt. Rollen innebär att du arbetar som generalist med bred kunskap om kommunens alla verksamheter och samarbetar med medarbetare i hela organisationen. Dina arbetsuppgifter är i huvudsak att ta emot inkommande samtal och sköta dess ärendehantering i flera olika verksamhetssystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen, gärna med vidareutbildning inom samhällsfrågor. Du ska ha tidigare erfarenhet av att ha jobbat som kommunvägledare alternativt arbetat inom kundtjänst där du tagit mot inkommande samtal och arbetat i något system, gärna i ärendesystemet Artvise. För att du ska trivas och kunna arbeta hos oss måste du klara av snabba förändringar och att arbeta i högt tempo med invånaren i fokus. Svenska och engelska språket måste du kunna hantera utan problem i både tal och skrift, övriga språkkunskaper är meriterande. För att passa in hos oss behöver du vara lösningsorienterad, flexibel och se möjligheter i förändring.

Vi möter dagligen invånare som har olika behov och frågeställningar. Det är därför viktigt att du är stabil, har god social kompetens och kan bemöta våra invånare på ett lugnt och professionellt sätt oavsett situation.

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun!

https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C296208".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)

Arbetsplats
Sigtuna kommun, Kontaktcenter

Kontakt
Chef Kontaktcenter
Kaj Gaenger
kaj.gaenger@sigtuna.se
08-591 260 00

Jobbnummer
9654341

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Kontaktcenter: