Konsumentvägledare till Kundservice Nyköping kommun

Nyköpings kommun - Centrala funktionen / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen i Nyköping

Kommunikation & Kundservice i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att ge god service internt och externt, bidra till att verksamheterna når sina mål, samt att göra arbetet mer effektivt.

Kommunikationsavdelningen har även ansvar för kommunens Kundservice. Här ingår kundservice, den centrala växeln, receptionen och internservice i Stadshuset samt samhällsvägledning. Till vår verksamhet kundservice söker vi nu 1 konsumentvägledare på 50%.

Nyköpings kommuns gemensamma kundservice är under uppbyggnad. Redan nu svarar vi på frågor som rör:
• bygglov, miljö- och samhällsbyggnadsfrågor och samhällsbetalda resor
• näringsliv, kultur och fritid
• efter sommaren utökas vårt uppdrag med frågor som rör utbildning samt med konsumentvägledning

Som konsumentvägledare hos oss arbetar du självständigt med att informera om rättigheter och skyldigheter enligt konsumentlagar samt rådgör i avtalsfrågor och reklamationer mellan privatpersoner och företag. Arbetet innebär såväl förebyggande arbete som rådgivning.
Kundservice, där rollen är placerad, kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vårt mål är att leverera service och göra skillnad i varje möte med Nyköpingsborna samt att avlasta våra verksamheter från allmänna frågor. Vårt mål är att lösa de flesta av kommuninvånarnas frågor vid första kontakten.

Publiceringsdatum
2023-06-15

Arbetsuppgifter
Du kommer att ge service och rådgivning via telefon, mejl men också via besök. Förebyggande arbetet kan tex handla om att hålla föredrag. Vidare lägger du upp och leder ditt arbete självständigt, men har också en samverkan med vår övriga Kundservice.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Eftergymnasialutbildning inom samhällsvetenskap, juridik, ekonomi, konsumenträtt eller annan relevant utbildning
• Erfarenhet av konsumenträtt
• Erfarenhet inom service
• God kännedom om hur samhället, offentlig verksamhet och viktiga samhällsfunktioner fungerar
• Vana att arbeta med telefonen och personliga möten som arbetsverktyg
• Goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Krav är att du talar och skriver flytande svenska och god engelska. Ytterligare språkkunskaper ser vi som positivt.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från rollen som konsumentvägledare.

Frågeställningarna är mycket varierande, viktiga egenskaper hos dig är då flexibilitet och lösningsfokus. Vidare är du självgående, tar ansvar och utvecklar ditt arbete på egen hand. Du är också stresstålig och kan anpassa dig utifrån vad situationen kräver samt kan prioritera när så behövs. Viktigt är att du följer uppsatta mål, gemensamma rutiner och riktlinjer.

För att du ska passa i rollen är det viktigt att du tycker om att jobba med människor och service. Det är viktigt att du är lyhörd och öppen samt förmår att anpassa ditt arbetssätt och din kommunikation.

I denna rekrytering sätter vi stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för uppdraget.
Urval och intervjuer kommer ske under ansökningstiden

Våra lokaler är i Stadshuset i centrala Nyköping. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C145499".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Nyköpings kommun (org.nr 212000-2940)

Arbetsplats
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Kontakt
Chef Kundservice, Kommunikation & Kundservice
Mikaela Nissander
mikaela.nissander@nykoping.se

Jobbnummer
7884149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen: