Konsumentvägledare/Budget- och skuldrådgivare

Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen i Ljungby

I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Ljungby kommun är en kommun som utvecklas. Kommunen har ca 2 800 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som är fri från diskriminering och stora möjligheter att utvecklas.

Konsument Ljungby består av 3 personer som har sin arbetsplats i kommunhuset i Ljungby. I arbetet ingår även att utföra arbetsuppgifter åt andra kommuner. Enheten ingår organisatoriskt i kansliavdelningen, som består av 13 personer.

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Vill du vara med?

Välkommen till oss!

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb


Publiceringsdatum
2018-09-13

Arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombination av två yrkesroller. Som budget- och skuldrådgivare arbetar du i personliga möten med budgetrådgivning, skuldrådgivning samt hjälp före, under och efter skuldsanering. Konsumentvägledarrollen handlar om att med stöd av svensk konsumentlagstiftning vägleda personer som har frågor gällande vara/tjänst de köpt av näringsidkare.

Den person vi söker ska också arbeta utåtriktat med förebyggande åtgärder inom dessa båda områden. Det innebär att föreläsa i olika grupper, delta i mässor och andra publika arrangemang, samt upprätthålla samarbete med skola på temat konsumenträtt/privatekonomi.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning, juridik, socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivare finner likvärdig.

Du ska vara trygg, stabil och ha självinsikt. Du tar ansvar för dina uppgifter, tar initiativ, driver dina processer vidare och uppnår resultat. Du har god kännedom om hur samhället fungerar. Vi ser också att du har ett professionellt bemötande gentemot människor i utsatta situationer och lätt för att stå inför andra och hålla föredrag. Du samarbetar bra med andra människor och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Vi förutsätter att du har mycket god förmåga och vana att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt. Är du dessutom flerspråkig är det meriterande.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Du ska även ha B-körkort.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Rekrytering sker fortlöpande.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Ange följande referens när du ansöker: A812677
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katrin Nilsson katrin.nilsson@ljungby.se 0372-78 91 94
Jessika Nilsson jessika.nilsson@ljungby.se 0372-78 91 02

Företag
Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen
Ljungby kommun
34183 LJUNGBY

Kontorsadress
Olofsgatan 9 34183 Ljungby

Jobbnummer
4346468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen: