Konsumentvägledare

Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/servicecenter och kommunikation / Organisationsutvecklarjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/servicecenter och kommunikation i Borlänge

Borlänge är en framtidsinriktad kommun. Här finns visioner om framtiden och mycket är på gång. Kommunen är Borlänges största arbetsgivare med verksamheter inom många viktiga områden. Borlänge kommun är en offensiv organisation som ständigt utvecklar sin verksamhet. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll i Borlänges utveckling.

Borlänge kommuns gemensamma värdegrund ligger till grund för allt vårt arbete och är ledstjärnan i vår vardag:
Jag finns här för borlängebon
Jag gillar utmaningar
Jag möter varje människa med öppenhet

Publiceringsdatum
2016-06-02

Arbetsuppgifter
Konsumentvägledaren ger opartisk rådgivning om juridiska, avtalsrättsliga frågor utifrån konsumentlagstiftningen till konsumenter och näringsidkare genom telefon, e-post och besök. Du arbetar också förebyggande genom utbildningar och föreläsningar i skolor, företag och organisationer. Arbetet är självständigt och med stor möjlighet till egen påverkan och utveckling. Du samarbetar med andra funktioner inom och utanför kommunen är nödvändig för verksamhetens utveckling. Arbetsuppgifterna är varierande. Det är viktigt att snabbt ta till sig och omsätta nya kunskaper.

Tjänsten kommer under 2017 att flyttas till kommunens nya servicecenter som öppnar då, vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp med kommunvägledare. Det kan medföra vissa andra arbetsuppgifter på sikt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med juridisk-, ekonomisk-, samhällsvetenskaplig- eller liknande inriktning. Du drivs av att hjälpa andra människor och är van att kommunicera med och medla mellan parter. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kan tala engelska. Ytterligare språkkunskaper är en merit. Du har erfarenhet av att arbeta med officepaketet och att söka information via internet. Det är en fördel om du har kunskap om grundläggande konsumenträtt. Pedagogisk kompetens är en merit eftersom förmåga att lyssna, förmedla och förstå information samt anpassa ett budskap efter målgruppens behov är viktigt.

Du bör ha en väl utvecklad social och empatisk förmåga för att kunna arbeta professionellt och bemöta människor i olika situationer.

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

Annonssäljare undanbedes vänligt och bestämt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-19
Ange följande referens när du ansöker: A582185
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Sahlin, Biträdande överförmyndarchef/Kommunjurist 0243-666 99, 073-087 0532

Facklig kontakt
Sofia Ferngren Zakariasson, Vision 0243-740 48
Annika Lindgren, Akademikerförbundet SSR 0243-747 67
Sven-Erik Samuelsson, Lärarnas Riksförbund 0243-748 33

Företag
Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/servicecenter och kommunikation

Adress
Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/servicecenter och kommunikation
Röda vägen 50
78181 Borlänge

Kontorsadress
Stadshuset 78181 Borlänge

Jobbnummer
2884372

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/servicecenter och kommunikation

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/servicecenter och kommunikation: