Konsultuppdrag som logistikchef

Logistikentreprenader Sverige AB / Lagerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logistikentreprenader Sverige AB i Göteborg, Alingsås, Ale, Borås, Skara eller i hela Sverige

Logistikentreprenader Sverige AB söker en logistikkonsult för att täcka upp en logistikchefstjänst till och med Juli 2008.

Logistikentreprenader Sverige AB är genom Almega ett auktoriserat bemannings och konsultföretag inom logistikbranschen. Vi är specialiserade på entreprenadslösningar men utvecklar och erbjuder även andra kostnadseffektiva och högkvalitativa bemanningstjänster. Vi är även ISO certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.
Vår verksamhet baseras på kompetens, flexibilitet och partnerskap, allt för att minimera affärsrisken för våra uppdragsgivare. Vi har idag kontor i Jönköping, Nässjö, Göteborg, Stockholm, Helsingborg och Norrköping. Vi förbereder även uppstart i ett flertal andra städer

Publiceringsdatum
2008-01-09

Beskrivning av verksamheten
Logistikentreprenader Sverige AB erbjuder konsulttjänster, entreprenadlösningar, bemanning samt rekrytering inom logistik.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha Personal- och arbetsmiljöansvar för berörd personal samt säkra tillfredställande styrningsprinciper och upprätta "lager och logistik" rutiner, implementera dessa samt bevaka dess efterlevnad. Du kommer även att ansvara för logistikstyrning från centrallager till agent/depå och externa lager samt logistikstyrning från kundens centrallager i Norge och Danmark. Andra fokusområden kommer att vara budget och ekonomiansvar samt ansvaret för fördelningen av varor utifrån prognoser/varufördelning. Du kommer att samverka med logistik funktioner inom koncernen och bevaka inventerings differenser på externa lager och agent/depå samt tillse att dessa vid behov blir kostnadsbelastade. Utöver detta kommer du även att medverka vid avtalsförhandlingar med logistikpartners samt är kontaktperson mot dessa.

Reklamationsansvarig mot 3:e parts logistik, användning av Movex i logistik Sverige, återkallning av produkter i förhållande till gällande procedurer samt varsling om varusituation från huvudlager till depå kommer att vara en del av din vardag.

Utbildning och erfarenhet
För tjänsten som logistikkonsult krävs att du har minst 5 års erfarenhet från Logistikbranchen. Har du tidigare arbetat mot budget, med personalansvar samt lagerutveckling är detta meriterande. Logistikutbildning är meriterande men ej ett krav.

Som person tror vi att du är:
• snabblärd
• nytänkande
• flexibel och anpassningsbar
• stresstålig
• att du kan hantera olika typer av människor.

Projektet skall pågå fram till Juli 2008 med chans till anställning. Start omgående eller senast 18:e februari.

Stämmer detta in på dig så kan vi erbjuda en konsulttjänst med många utmaningar!

Märk din ansökan med "Konsult-IS" och maila den till catharina.engberg@logistikentreprenader.se

Körkortskrav
B körkort fordras.

Anställningstyp/arbetstider
Tidsbegränsat fram till Juli 2008

Ersättning
Månadslön

Kontakt
Catharina Engberg, 031-130147 Kontoret på Vallgatan 8, 070-8124141, catharina.engberg@logistikentreprenader.se

Så ansöker du
Då tillsättning skall ske omgående ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag 2008-02-01
Ange följande referens när du ansöker: Märk mailet med "Konsult-IS"
Vi tar emot ansökan via epost: catharina.engberg@logistikentreprenader.se

Företag
Logistikentreprenader Sverige AB
41116 Göteborg
E-postadress: catharina.engberg@logistikentreprenader.se
Mer information på http://www.logistikentreprenader.se

Kontorsadress
Vallgatan 8
Göteborg

Jobbnummer
92941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logistikentreprenader Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logistikentreprenader Sverige AB: