Konsultuppdrag: Revisionssamordnare

Shaya Solutions AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Märsta
• Varaktighet: 31-okt-2019 - 01-okt-2021
• Ansök senast: 29/10-2019
• Omfattning: ca 1500h/år

Uppdragsbeskrivning
I rollen som revisionssamordnare kommer du leverera och agera i enlighet med Kundens värderingar för att maximera värdet för Kunden genom arbete med initiering, planering, genomförande, styrning och avslut av revision samt rapportering till styrgruppen. Du kommer leda, organisera och driva arbetet enligt uppsatt plan i samråd med Kundens UH-ingenjörer, och tillser att leveranser, teknik, kvalité, ekonomi och tidplan blir uppfyllda. Vidare deltar du i operativa beslut tillsammans med Kundens UH-ingenjörer, ser till att avvikelser och ändringar protokollförs som ÄTA. I upphandlingsskedet deltar du i möten med potentiella underleverantörer för revisionsarbete. Arbetet utgår ifrån Märsta, norr om Stockholm.

Du tillser att:

• lagar, förordningar och direktiv följs;
• regelbundna arbetsmöten genomförs till avslut;
• entreprenaders riskanalys avseende arbetsrisker och riskhantering upprättas av beställd leverantör, säkerställer att denna inkommer till SE innan arbetsstart;
• SEs skyddsorganisation tilldelas inkomna riskbedömningar för granskning;
• samordningen mellan entreprenörer och beställarorganisationen flyter på under planerings- och genomförandefaserna
• entreprenaderna utförs enligt plan med avseende på tid och kvalité, i samråd med drift- och underhållsingenjörer;
• vara tillgänglig under ej normal arbetstid, för ta operativa beslut under hela genomförandefasen;
• har rådighet att under revisionen göra omfördelningar av resurser och planera om arbetet, för maximal framfart;
• upprättande av tidplaner;
• upprättande av tidplaner;
• revisionsdokumentationen läggs upp och hanteras i DM (ett för Kunden internt dokumenthanteringssystem).

Du under genomförandefasen:

• är styrgruppens förlängda arm, och ansvarar för att dagbok samt morgonprotokoll skrivs;
• samordnar och deltar i att riktade skyddsronder och safety walks genomförs enligt fastställt intervall;
• kontrollerar dagligen och uppdaterar vid behov listan, med närvarande UE, i reception, även listan för arbeten utöver ordinarie arbetstid (7-17);
• skriver en enkel framdriftsrapport veckovis under genomförandefasen, för information till styrgruppen;
• sammanfattar genomförda revisionsaktiviteter enligt Kundens rutiner, revisionsrapport vid behov planera samt skriva avbrottsbegäran tillsammans med UH-ingenjörer.

Kravspecifikation

Kunden söker dig med teknisk utbildning på gymnasie- eller högskolenivå, som har minst ett par års erfarenhet av ovanstående eller liknade arbete. Du har tidigare jobbat i en arbetsledande eller samordnande position, i en miljö där säkerhet varit en högt prioriterad fråga. Du kommunicerar väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

För att trivas i denna roll tror vi att du är en samarbetsorienterad- och resultatinriktad ledare med förmågan att prioritera och omfördela resurser utifrån ett helhetsperspektiv. Vidare är du en strukturerad, självgående, handlingskraftig och driven person som hanterar snabba förändringar.

Önskvärt är att du har erfarenhet av kraftvärmeanläggningar, samt process/-systemkännedom.

Du ska vara en erfaren användare utav Microsoft Office och MS Project.

______________________

Hur du vinner uppdraget

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Rekryteringsföretag och Konsultmäklaremed fokus på ingenjörer och teknologerinom Energi, Samhällsbyggnad och IT.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Konsultuppdrag, 23 månader

Publiceringsdatum
2019-10-03

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
4880837

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: