Konsultuppdrag: Processledare/processutvecklare - utlandsavräkni

Shaya Solutions AB / Redovisningsekonomjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Sundbyberg
• Varaktighet: 01-jan-2020 - 28-feb-2021
• Ansök senast: 9/11-2019
• Omfattning: 100%

Uppdragsbeskrivning

Kundens nuvarande processledare för utlandsavräkning kommer att vara föräldraledig under 2020 och Kunden söker nu en konsult som har förmåga att anamma rollen som processledare under den perioden. Den här rollen är central på enheten och en viktig pusselbit i det löpande arbetet.

Mer konkret innebär detta att du:

• ansvarar för att utlandsavräkningen genomförs enligt avtal och rutin samt att processen anpassas efter kommande förändringar i omvärlden
• samarbetar och koordinerar med övriga processledare på enheten
• säkerställer att rutiner finns dokumenterade och fungerar på ett effektivt sätt
• omvärldsbevakar och identifierar kommande behov
• genomför förbättringar som implementeras genom kravställning på systemstöd
• löpande koordinerar med övriga stamnätsoperatörer i våra grannländer varför god kunskap i engelska är nödvändigt.

Andra arbetsuppgifter kan vara utredningar, ekonomisk analys, felsökning, effektivisering av processer samt ekonomisk uppföljning.

Du förväntas snabbt ta till dig ny information och själv leda arbetet inom din process. Du kommer också att fungera som bollplank för dina kollegor.

Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. SUA-nivå 2.

Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 12 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Akademisk examen inom teknik eller ekonomi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• God svenska och engelska i tal och skrift
• Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• God kännedom om elmarknadens processer
• Erfarenhet från avräkning på t.ex. balansansvarig, nätbolag eller systemleverantör
• Kunskap och kännedom om Generisplattformen (Avräkning)
• God IT-vana och lätt att lära sig nya IT-stöd
• Avancerad användare av Excel
• Erfarenhet av ekonomisk uppföljning

Annat:

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Förmåga att arbeta i grupp

______________________

Hur du vinner uppdraget

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Rekryteringsföretag och Konsultmäklare med fokus på ingenjörer och teknologer inom Energi, Samhällsbyggnad och IT.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 13 månader

Publiceringsdatum
2019-10-30

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
4895147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: