Konsultuppdrag: Erfaren Projektinköpare, Stockholm

Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Varaktighet: 02-dec-2019 - 30-nov-2020- Möjlighet till förlängning finns.

• Ansök senast: 19/11-2019
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skallkraven för att vi öht. ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

I rollen som projektinköpare i investeringsprojekt är du en nyckelspelare i upphandlingsfasen och är loket i investeringsprojektets inköpsarbete. En avgörande del för Kundens framgång och lönsamhet ligger tveklöst på inköp och förmågan att se helhet och utnyttja leverantörernas erfarenhet. Utmaningen är mer än att bara söka den ekonomiskt mest fördelaktiga uppgörelsen. Du behöver förstå verksamhetsområdet för att hitta en utvärderingsmodell som ger oss den bästa leverantören för ändamålet. Inköp förväntas bidra med besparing varför du ska vara en framgångsrik förhandlare.

Kunden erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med framåtanda och glädje. Som en del av vår gemensamma kraft ger vi dig förutsättningar att få ut det mesta av din energi. Kundens inköpsavdelning präglas av nyfikenhet, initiativ och ansvar. Engagemanget är högt och det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom gruppen. Hos Kunden erbjuds du ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter i utmanande projekt.

Kunden söker dig som har minst sju års erfarenhet av projektinköp inom entreprenader. Med entreprenader menas upphandling inom mekanik (exempelvis svets, rörarbeten) och process samt upphandlingar inom el och automation (exempelvis styrsystemsbyten, uppgraderingar). Du behöver ha kunskap om entreprenadjuridik och de vanliga förekommande avtalsformerna (AB/ABT/ABA). För produkter och tjänster har vi även egna avtalsmallar som vi utgår från. Du har relevant universitetsutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi, samt gärna ett intresse för teknik. I tänkta projekt att starta med finns en livstidsförlängning av gasturbin.

För att lyckas i rollen behöver du ha bra sinne för ekonomi, affärer och juridik. Ditt arbetssätt präglas av långsiktighet och en helhetssyn. Du drivs av att nå dina mål, du är nyfiken, ansvarstagande och tar egna initiativ. Du triggas av att bidra till lönsamhet och är en framgångsrik förhandlare. Uppdraget som projektinköpare på Kunden innebär många kontaktytor varför det av stor vikt att du är lyhörd och trivs i samarbete med andra.

Du behöver ha kunskap inom LUF och gärna hanterat upphandlingar i e-avrop. Har du erfarenheter från energibranschen är även det meriterande.

Publiceringsdatum
2019-11-14

Dina arbetsuppgifter
Följande arbetsuppgifter ingår bland andra i rollen:

• Vara inköps roll i projektupphandlingar i investeringsprojekt och ta en aktiv roll från start, med målet att säkra kvalitet på leverantör och leverans samt lönsamma affärer.
• Som projektinköpare ingår det att hålla ihop helheten under inköpsfasen där flera projektmedlemmar och intressenter deltar i inköpsarbete och inköpsstrategi.
• Ta eget ansvar och initiativ för att driva inköpsarbetet i projekten.
• Författa förfrågningsunderlag, inklusive utvärderingsmodell och avtalsutkast, samt dokumentera övriga upphandlingsdokument som inköps och investeringsprocessen kräver.
• Bidra till länken mellan leverantörers kunskapsbank och projektet du verkar i.
• Förmedla ett bra nätverk och ha kontroll på leverantörsmarknaden inom de områden som upphandlingarna sker inom.
• Upprätta inköpsstrategier som bidrar till affärsnytta och kvalitetssäkring.
• Förhandla avtal med leverantörer, dvs ha god insikt och vana att arbeta med juridik och avtal.
• Genomföra och följa upp förfrågningar och anbud, räkna ut och rapportera besparing.
• Följa upp avvikelser och driva eller vara behjälplig vid regleringar med leverantörer.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Relevant universitetsutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi
• Minst 7 års erfarenhet av projektinköp inom entreprenader (se definition av entreprenader i uppdragsbeskrivning).
• Erfarenhet att upphandla avtal inom mek och process, samt el och automation
• God kunskap om entreprenadjuridik och de vanliga förekommande avtalsformerna (AB/ABA/ABT).
• God kunskap och erfarenhet av att hantera upphandlingar enligt LUF - Van vid att självständigt driva inköpsarbetet i projekt och sluta avtal

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Teknikintresserad
• Erfarenhet från energibranschen - Tidigare hanterat upphandlingar i e-avrop

Önskemål om personliga egenskaper:

• För att lyckas i rollen behöver du ha bra sinne för ekonomi, affärer och juridik
• Ditt arbetssätt präglas av långsiktighet samt en helhetssyn
• Du drivs av att nå dina mål, du är nyfiken, ansvarstagande och tar egna initiativ
• Uppdraget som inköpare hos Kunden innebär många kontaktytor varför det av stor vikt att du är lyhörd och trivs i samarbete med andra

______________________

Hur du vinner uppdraget

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Rekryteringsföretag och Konsultmäklare med fokus på ingenjörer och teknologer inom Energi, Samhällsbyggnad och IT.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12+ månader

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
4957075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: