Konsultuppdrag: Datasamordnare/CAD-samordnare, Stockholm

Shaya Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Varaktighet: 01-apr-2020 - 31-dec-2024
• Ansök senast: 7/3-20
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

En Datasamordnare (även kallad CAD/IT-samordnare) arbetar som stöd till projektledningen med samordning och styrning av projektets informationshantering. Datasamordnaren ansvarar för att skapa rutiner och arbetsprocesser som syftar till att rätt person har rätt information vid rätt tillfälle. Det ingår att upprätta styrande dokument samt granska att levererade handlingar så som ritningar, modeller, dokument och annan projekteringsrelaterad information lever upp till Kundens krav. Datasamordnare ansvarar för att instruera och samordna projektörer och entreprenörer samt att hitta lösningar som bidrar till effektivisering.

I uppdraget ingår bland annat att:

• Att assistera projekteringsledaren med samordningen av projekterande discipliner
• Säkerställa att projekteringens dokumenthantering bedrivs enligt Kundens projekteringshänvisningar och riktlinjer
• Säkerställa att projektering utgår från korrekt underlag samt att projektörer/konstruktörer har tillgång till korrekt underlag
• Medverka på bl.a. projekteringssamordningsmöten, bygg-/teknikmöten, riskmöten och projektmöten
• Ansvara för att projektets tekniska dokumentation finns på den web-baserade tjänsten som projektet valt
• Ansvara för samordning av digitala-/pappersleveranser av bygghandlingar från projektering till produktion
• Ansvara för samordning av leveranser av granskningshandlingar samt inhämtning/sammanställning av granskningssynpunkter
• Ansvara för projektets leverans av samtliga relationshandlingar samt Drift- och underhållsdata till Kundens respektive förvaltare
• Rapportera till Projektledaren samt koordinera sig mot övriga i projektet

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet
• Minst 9 års praktisk erfarenhet av liknande roll
• Kunskap inom lagar, krav och riktlinjer inom aktuellt område
• God kommunikativ förmåga och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• Goda kunskaper inom Microsoft Office paketet
• Goda kunskaper i CAD
• Dokumenterad erfarenhet från projekterings- och byggprocessen inom liknande verksamhet (kollektivtrafik, infrastruktur, teknik, bygg och anläggning, fordon, etc
• Väl insatt i branschens begrepp och terminologi.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Erfarenhet och kunskap inom BIM samt olika modelleringsprogram såsom AutoCAD/Microstation.
• Väl förtrogen med TFs organisation och kravbild utifrån TFs riktlinjer och säkerhetsföreskrifter
• Erfarenhet och förståelse inom projektmetodik
• Erfarenhet som datasamordnare/CAD-samordnare i andra TF-projekt
• Erfarenhet av att jobba i TFs ritningssystem Athena
• Systematiskt och strukturerat arbetssätt

Önskemål om personliga egenskaper:

• Systematiskt och strukturerat arbetssätt
• Lösningsinriktad, tar sig an problem med en öppen attityd och bjuder in till dialog och samverkan
• Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov
• Förmåga att prioritera och att hantera olika typer av arbetsuppgifter parallellt
• God samarbetsförmåga, skapar och bevarar goda relationer
• Är självgående och tar initiativ för att hitta alternativa lösningar

______________________

Hur du vinner uppdraget

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag +12 mån

Publiceringsdatum
2020-02-26

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649), http://www.shayasolutions.com

Jobbnummer
5120163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: