Konsultuppdrag - Produktägare inom transportsektorn

Ps Partner AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ps Partner AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Rollbeskrivning för produktägare
Med utgångspunkt i det digitala kundmötet har Produktägaren en viktig roll att förstå behov och visioner för att sedan tillsammans med utvecklingsteam överföra visionen till värdeskapande tjänster baserade på insikter och leveranser av förväntade effekter för kund, verksamhet och system.

Produktägaren ansvarar för ett team och jobbar i teamet på daglig basis och samverkar med intressenter runt om i organisation. Produktägaren behöver kunna jobba operativt med att bryta ner krav tillsammans med stakeholders i verksamheten och sitt team.

Operativa affärsområden
Definiera och kommunicera teamets leveranser för intressenter kort och långsiktigt
Säkerställa att teamet har en prioriterad teambacklogg
Förmedla roadmap, effektmål och prioriteringar till teamet.
Tydligt axla produktägarrollen i teamet, träda fram och berätta om verksamhet och roadmap
Engagerad, involverad, delta i möten

Förståelse
Du känner dig hemma i gränslandet mellan affär och IT/Teknik
Övergripande förståelse om processer, verksamhetens och kunders behov
God förståelse för totala roadmapen och vart bolaget är på väg samt för enskilda behov
Förstå och utvärdera föreslagna lösningar

Förmåga
Tar emot och förstår behov (beroenden till andra system, flöden, till andra ärenden etc.)
Bryter ned behov till mindre delar samt göra estimat tillsammans med teamet
Att se både vad som ska göras i kommande sprint samt framåt baserat på behov och beroenden
Involvera intressenter i arbetet när så krävs, ställa frågor och kommunicera
Säkerställa att de tjänster som utvecklas håller hög kvalitet, fungerar och är designade på ett kundvänligt och tydligt sätt för att optimera önskad effekt/er.

Vi söker dig som har...
Några års praktisk erfarenhet av PO-rollen i en agil kontext tex arbetat med digital tjänsteutveckling med agila metodiker som exempelvis SCRUM.
Flera års erfarenhet som konsult inom området.
Har en vana att arbeta självständigt i komplexa organisationer med många intressenter och beroenden samt hög parallellitet.
Förmåga att som produktägare i ett team översätta beställares önskemål och behov, skapa tydlighet kring effektmål, prioriteringar samt vara vana att tillsammans med teamet definiera tydliga leveranser.
Hög generalistkompetens. Måste ha förståelse för organisatoriska behov och affärsmässiga utmaningar.

Nivåbeskrivning
Kunskap: Hög generalistkompetens, eller mycket hög kompetens inom det specifika området. Måste ha förståelse för organisatoriska behov och affärsmässiga utmaningar.
Erfarenhet: Har 5-10 års erfarenhet som konsult inom området. Är en förebild för andra konsulter på lägre nivå och har befunnit sig på nivå 2 under minst 3 år. Har deltagit i stora uppdrag inom olika områden och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet.
Ledning: Kan ta huvudansvar för delleverans i större projekt och är van vid rapportering och projektledning.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ps Partner AB (org.nr 556816-1961), http://www.pspartner.se

Arbetsplats
PS Partner

Kontakt
Louise Harrysson
louise.harrysson@pspartner.se
0723119839

Jobbnummer
7443723

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ps Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ps Partner AB: