Konsulter inom Client Management till Malmö
Fujitsu Sweden AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fujitsu Sweden AB i Malmö,
Karlskrona,
Mölndal,
Göteborg,
Linköping eller i
hela Sverige Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1100 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu i Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan. Fujitsu är i dag ledande inom Lean IT i Sverige. Fujitsu prioriterar miljöarbetet - några exempel är datorer certifierade för den Nordiska Svanen, löpande arbete och utveckling inom grön IT, ISO 1400 certifiering, EnergyStar-anpassade servrar. För mer information vänligen besök:
http://se.fujitsu.comTjänstebeskrivning
Som konsult inom Client Management på Fujitsu ingår du i gruppen Infrastructure Consulting som erbjuder tjänster inom verksamhetsutveckling och systemintegration. Dina arbetsuppgifter innebär allt från att göra förstudier till att utforma och införa kostnadseffektiva kundanpassade lösningar. Du kommer även att medverka vid förändringsarbete hos kund. Du kommer att arbeta med förvaltning, utveckling och införande av klientlösningar. Inom områdena ActiveDirectory, Exchange, terminallösningar, klientvirtualisering och Microsoft System Center .
Krav på person
Vi söker dig som har en teknisk utbildning och tidigare erfarenhet av klientlösningar. Du skall ha erfarenhet inom några av områdena Active Directory, Exchange, terminallösningar, klientvirtualisering och Microsoft System Center.
Vi ser att du har erfarenhet av något eller några av följande områden:
• Server Windows 2008, Exchange
• Virtualiseringslösningar från VMware, MS HyperV eller Citrix
• Microsoft System Center
• Microsoft MDT
• Windows 7
Kompetens och erfarenhet av ITIL är meriterande. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med klientlösningar innebärande design, implementering, drift eller migreringar i större skala. Då vårt koncernspråk är engelska är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du driven, serviceminded och har förmågan att ta till dig nya arbetsuppgifter. Du är även målinriktad och har lätt för att arbeta såväl självständigt som i team. Eftersom tjänsten innebär kundkontakt ser vi gärna att du har erfarenhet av att genomföra gemensamma kundbesök med säljare.
Varför Fujitsu
Du blir delaktig i att expandera vår satsning inom klientlösningar. På Fujitsu satsar vi mycket på utbildningar och certifieringar. Du får möjlighet att vara med i nationella och globala projekt inom infrastrukturområdet.
På Fujitsu strävar vi efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter. Vi erbjuder dig en anställning på ett globalt företag i teknisk framkant där du får möjlighet att vara en stor del av företagets utveckling!
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Malmö
Kontaktperson: Richard Henryson,
richard.henryson@se.fujitsu.com , 070-793 82 71
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2012-07-05Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagFujitsu Sweden AB
AdressFujitsu Sweden AB
Box 40
16493 Kista
Jobbnummer 1289749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.