konsultchef till randstad i skövde

Randstad AB / Administratörsjobb / Skövde
2024-02-22


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Skövde, Skara, Hjo, Falköping, Mariestad eller i hela Sverige

Hos Inhouse services på Randstad jobbar du med våra kandidater ute hos någon av våra kunder och är behjälpliga med allt i vardagen som rör bokningar av arbetspass, bemanningslösningar, rekrytering och konsultvård för kundens räkning. Världens absolut roligaste jobb enligt oss!

Våra kunder är oftast verksamma inom industriell tillverkning, lager och logistik och har ett naturligt stort behov av flexibel bemanning i form av konsulter. Med fokus på att stötta vår kund med att optimera balansen mellan flexibilitet och kontinuitet i bemanningen är vårt mål att öka kundens produktivitet, samtidigt som vi sänker deras kostnader. Vi jobbar därför aktivt med att definiera kundens behov i fråga om flexibilitet, att analysera kundens bemanningsprocesser och att rådge kunden i processförbättringar och nyttjande av bemanning. Allt för att säkerställa en bemanningslösning i världsklass, både för våra kunder och för våra konsulter.

I rollen som Account specialist (det är det vi kallar våra konsultchefer internt) har du en otroligt viktig roll som personalansvarig för våra konsulter och är den som sköter den dagliga driften och säkerställer att allt fungerar som det ska med de konsulter som vi har ute på uppdrag hos vår kund. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål och följa upp resultat och kostnader, liksom du ansvarar för konsulternas tid tillsammans med oss. Du jobbar tillsammans med ett litet tight team av Randstadkollegor och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet. Dessutom får du inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i vår kunds vardag och verksamhet.

ansvarsområden


Rekryteringsprocessen: Från behovsanalys i dialog med kunden - till tillsättning av konsulter ute på uppdrag via annonsering, screening och urval.


Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar,
föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.


Kundansvar, oftast tillsammans med din närmsta chef som har det övergripande ansvaret för kunddialogen, men du kommer jobba nära våra kunder i vardagen med allt från prognostisering till individärenden.


Administration och dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera.

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.

För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?

• Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig.

• Du kan ha bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Du kan tidigare ha haft ansvar för personal och budget (kanske både och?) eller ansvar för en hel liten verksamhet som du har drivit. Kanske har du en eftergymnasial utbildning eller haft ett eget bolag men vill nu påbörja en ny karriär.

• Oavsett vad du har gjort sedan tidigare så är du en person som drivs av att samarbeta nära med andra och du har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef!

• Du är kommunikativ och säljande som person och framför allt älskar du att ge förstklassig service. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att byta riktning på din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning.

placering och omfattning:
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från kundens lokaler i Skövde. Vi har ingen vakant roll här och nu, men hoppas kunna ta in fler kollegor under våren och vill därför komma i kontakt med dig redan idag.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-03-21. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande även om denna annons är publicerad i proaktivt syfte. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Louise Johannesson via: louise.johannesson@randstad.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718), http://www.randstad.se

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Maria Lennermo
maria.lennermo@randstad.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Randstad AB varit leverantör

Jobbnummer
8488323


Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: