Konsultchef till Arena Personal
Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
2014-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Konsultchef till Arena Personal" (publicerad 2015-08-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-10-30Om tjänstenVi söker en ny medarbetare som vill bli en del av vårt framgångsrika team och arbeta som konsultchef/personalansvarig med rekryteringar inom främst tjänstemannasektorn. Vi söker i första hand dig som kan tillträda en ny tjänst omgående.
Tjänsten är mycket varierande, utvecklande, rolig och utmanande. För att passa som konsultchef hos oss på Arena Personal delar du våra värderingar som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter och därför är varje medarbetare hos oss mycket viktig för vår framgång.
Arbetet innebär att du är ansvarig för ett antal kunder och konsulter (medarbetare) vilket innefattar bl.a. annonsering, urval och intervjuer, matchning och personalansvar med kund- och medarbetarbesök.
ProfilEn stor del av arbetet innebär att matcha kandidater mot uppdrag hos kunder och därför är det viktigt att du kan lyssna, analysera och vara lyhörd för både kunder och medarbetares behov. Du ska tycka det är roligt att skapa relationer med kunder och medarbetare och du inger förtroende då du är trygg i dig själv. I tjänsten ingår också försäljning till viss del som en naturlig del av arbetet. Det innebär att du har ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal, villkor och liknande.
Vi söker sig som har minst ett års erfarenhet av bemanning och/eller rekrytering och en akademisk examen som personal- eller beteendevetare. Mycket god datavana är ett krav samt att du behärskar MS Word, Excel och Outlook. Har du tidigare arbetat i Intelliplan är det meriterande. Du ska uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och även på engelska. Eftersom det ingår att göra kund- och medarbetarbesök i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort.
De personliga egenskaper som vi ser hos dig är att du är ansvarstagande, självständig och kundorienterad. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig tydligt. Vidare uppskattar vi prestigelöshet och god samarbetsförmåga. Självklart är du en god administratör och har sinne för ordning och reda. Du arbetar snabbt och är duktig på att prioritera och kan hantera stressiga situationer. För att passa i vår arbetsgrupp bör du även vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje.
Detta är en heltidstjänst som ska tillträdas omgående. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att växa i din yrkesroll. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. I attraktiva lokaler centralt i Stockholm har vi en modern arbetsplats, som vi delar tillsammans med vårt systerföretag Arbetslivsresurs. Vi arbetar i ett modernt aktivitetsbaserat kontorslandskap som inbjuder till samarbete och utveckling.
Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.
Om företagetArena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Aktrivakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-16
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1837
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJimmy Törnestrand 08-587 117 19
Isabelle Lilja 08-587 117 04
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2050134
Observera att sista ansökningsdag har passerat.