Konsultchef till Adeccos Onsite Team Barilla
Adecco Sweden AB / Organisationsutvecklarjobb / Filipstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Filipstad,
Hällefors,
Nacka,
Munkfors,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Filipstad,
Hällefors,
Nacka,
Munkfors,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Om rollen
Som Konsultchef kommer du att tillhöra Adeccos Onsite team och du kommer att arbeta med en av Adecco Värmlands största kunder Barilla. Vi är ett affärsorienterat team som arbetar med uthyrnings- och rekryteringstjänster av tjänstemän och kollektivanställda till våra kunder. Adeccos Onsite team arbetar nära Barilla vilket ger oss ett högt förtroende och en stor tillit. Du kommer därför att vara placerad på Adeccos Onsitekontor på Barilla i Filipstad. Vi tar hand om ett stort antal konsulter vilket ökar vikten av ett nära samarbete där du kontinuerligt bygger relationer med kund, konsult och kollegor. Rollen är varierande, vilket förutsätter ett lösningsfokuserat och flexibelt arbetssätt. Som Konsultchef är du ledare med personalansvar för ett antal konsulter som arbetar hos Barilla. Med en hög närvaro är vi en viktig samarbetspartner som supporterar bemanningen för vår kund. Det innebär att vi kontinuerligt arbetar med affärs- och aktivitetsplaner.
Arbetsuppgifterna är varierande med alltifrån merförsäljning, rekrytering av konsulter, utvecklingssamtal samt en stor del planering och personalfrågor. Du kommer att vara delaktig samt driva utvecklings- och förbättringsprojekt som kan handla om arbetsmiljö, produktivitet, bemanningsplanering, ledarskap, attraktion, kommunikation och uppföljning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är sammanfattningsvis:
• Personalansvar
• Rekrytering och introduktion av konsulter
• Bemanningsplanering och schemaläggning
• Personaladministration
• Kompetenskartläggning och utbildningsplanering
• Arbetsmiljö och hälsa
• Uppföljnings och utvecklingssamtal med konsult och kund
• Utvecklings- och förbättringsprojekt
• Arbetsrätt och kollektivavtal
Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager. Välkommen till ett prestigelöst team med stark lagkänsla! Hos oss är vikten av samarbete högre än den individuella prestationen, vilket medför att vi vid behov hjälper varandra med olika uppgifter. Vi arbetar dagligen med våra värderingar - Passion, Entreprenörskap, Ansvar, Kundfokus och Laganda och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa kontaktytor.
Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt eftergymnasial utbildning. Du är en god ledare och förebild som bidrar till en hög konsultnöjdhet. Du brinner för affären och leveransen där du har kandidat, konsult och kund i fokus! Du känner en trygghet i ditt rekryteringsarbete och har en god förmåga kring personbedömning och vet betydelsen av en lyckad kandidatupplevelse. Du bygger förtroendeingivande relationer, är affärsmässig och har en förmåga att kunna fånga upp kunders önskemål och har alltid fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden. Som person är du ansvarstagande, arbetar strukturerat och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du är duktig på att prioritera och när det krävs så har du inga problem med att ta snabba beslut. Det är en fördel om du är van att arbeta med olika system och har en god administrativ förmåga samt logiskt tänkande gällande planering och schemaläggning.
Då vi är ett framgångsrikt och glatt team söker vi dig som vill ha roligt tillsammans med oss och du sprider mer än gärna din positiva energi och höga engagemang. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!
Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra 20 kontor spridda över landet.
Om anställningen
Tjänsten som Konsultchef (intern titel Business Manager) är en intern tjänst där du kommer att vara en del av Adecco Värmlands enhet, men ingå i Adeccos Onsite team och ha ditt kontor på plats hos vår kund Barilla i Filipstad. Tjänsten har startdatum 1 oktober eller enligt överenskommelse. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård.
Publiceringsdatum2020-09-15Så ansöker duVi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kontorschef Kristofer Wahl, 073 - 684 71 60
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-32929".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5359403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.