Konsultchef som vill utvecklas
Impact Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Impact Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Täby,
Nyköping eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-10-19Om tjänstenVi söker en ny medarbetare till kontoret i Stockholm City, som vill bli en del av vårt framgångsrika team och arbeta som konsultchef på Arena Personal med möjlighet till att också ha konsultuppdrag inom systerföretaget Arbetslivsresurs.
Du kommer att arbeta som rekryterande konsultchef inom personaluthyrning. Som konsultchef ansvarar du för hela bemanningsprocessen både vad gäller rekrytering, och som personalansvarig. Du upprättar kravprofiler, skapar annonser, genomför kvalificerade intervjuer, referenstagningar och har personalansvar gentemot konsulter. Som konsultchef har du daglig och fortlöpande kontakt med såväl kandidater, medarbetare och kunder. Du kommer att hantera flera rekryterings - och bemanningsprocesser parallellt och det är viktigt att leverera i tid med högsta möjliga kvalitet.
Vi arbetar nära våra kollegor i Arenakoncernen, varför det finns möjlighet att arbeta även som konsult med olika uppdrag i Arbetslivsresurs utbud av tjänster inom rehab och omställning. Att få individer i arbete eller utbildning är huvudsyftet med många av våra insatser varför det finns möjlighet att förena dessa två verksamheter.
För att passa in hos oss i Arenakoncernen delar du våra värderingar som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare, deltagare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter och därför är varje medarbetare och kund hos oss mycket viktig för vår framgång.
ProfilDu har:
• Akademisk examen inom HR/beteendevetenskap e dyl.
• minst två års relevant arbetslivserfarenhet (på heltid) inom t.ex. bemanning, karriärvägledning eller arbetsledning med personalansvar (inom relevant bransch)
Vi ser helst att du har erfarenhet från bemanningsbranschen och har jobbat som konsultchef, gärna med personaluthyrning av kollektivanställda inom "blue collar". En stor del av arbetet innebär att matcha kandidater mot uppdrag hos kunder och därför är det viktigt att du är en god lyssnare, kan analysera, vara lyhörd för kunder, kandidater och konsulters behov.
Du ska tycka det är roligt att skapa relationer med kunder, kandidater och konsulter. Du är förtroendeingivande och trygg i dig själv. Du har ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal, villkor och liknande. Du är en orädd, prestigelös och drivande person som gillar utmaningar. Vidare är du resultat- och lösningsorienterad samt vill hitta det bästa att erbjuda kunden. För att passa i vår arbetsgrupp bör du vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje.
Mycket god datavana är ett krav. God förmåga att formulera dig i tal och skrift. Eftersom det ingår att göra kund- och medarbetarbesök i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att vara med och utveckla vår verksamhet. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. Vi sitter i attraktiva lokaler centralt i Stockholm i en modern arbetsmiljö, som vi delar tillsammans med våra systerföretag Arbetslivsresurs, Impact och World Class. Vi arbetar i ett öppet aktivitetsbaserat kontorslandskap som inbjuder till samarbete och utveckling. Arenakoncernen erbjuder tjänster inom Hälsa - i syfte att ge goda förutsättningar för medarbetare att aktivt förändra sin livsstil.
Detta är en heltidstjänst som ska tillträdas snarast med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader.
Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.
Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 900 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal ingår i Arenakoncernen som består av bolagen Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class som tillsammans erbjuder långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & rekrytering, Hälsa & rehabilitering samt Karriär & omställning.
Så ansöker duAnsvarig rekryterare är Ulla Mogard, vill du veta mer ar du välkommen att ringa på 08-587 117 44. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3921
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlla Mogard 08-587 117 44
FöretagImpact Sverige AB
AdressImpact Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3114485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.