Konsultchef/Rekryterare till Maxkompetens internt

Maxkompetens / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Östhammar eller i hela Sverige

Maxkompetens Sverige AB

Publiceringsdatum
2013-05-07

Arbetsuppgifter
Vi på Maxkompetens söker nu en konsultchef/rekryterare till vårt kontor i Stockholm. Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag när det gäller uthyrning och rekrytering av studenter och akademiker. Dessutom har vi en stark position som en stabil och pålitlig samarbetspartner till industri- och teknikföretags produktionsavdelningar. Genom ett nära samarbete med universitet och högskolor har vi på Maxkompetens byggt upp en CV-databas med över 40 000 personer. Vi har också väl inarbetade nätverk med exempelvis studentkårer, institutioner och andra studentföreningar. Detta gör att vi alltid har tillgång till framtidens bästa arbetskraft som vi kan erbjuda våra kunder.

Vi söker en driven och engagerad Konsultchef/rekryterare som har erfarenhet från bemanningsbranschen. Tjänsten som Konsultchef/rekryterare innebär att man har personalansvar för Stockholms konsulter samt ett helhetsansvar för presentation av kandidater för våra kunder samt vara en länk mellan kund och konsult.

Profil
Dina arbetsuppgifter består av att upprätta kravprofiler med kund, ansvara för annonsering och urval av ansökningar. Du kommer att genomföra intervjuer, göra bedömningar utifrån kravprofiler samt ta referenser. Anställning, kontraktskrivning och lönesättning samt bemanningsansvar, uppföljning av konsulter och deras uppdrag med tillhörande personaladministration. En gång per vecka besöker du våra konsulter och kunder för att säkerställa högsta kvalité i vårt uppdrag. Vi arbetar strukturerat och mot tydligt uppsatta mål. Vi vill att just du är den som tar ansvaret för våra konsulter och att de får känslan av att Maxkompetens som arbetsgivare är attraktiv och en naturlig karriärspartner.

Vi är ett trevligt gäng som sitter i moderna lokaler centralt i city.

Vi söker dig som har några års erfarenhet från bemanningsbranschen. Du trivs med att arbeta i en händelserik miljö och har ett stort intresse för bemanning och rekrytering. Du kommer att arbeta med både yrkesarbetaravtal och tjänstemannaavtal, därför är det meriterande om du har kännedom kring Bemanningsavtalet för såväl tjänstemän som yrkesarbetare.

För att trivas hos oss är det viktigt att du har entreprenörsanda, känsla för service och ett affärstänk. Du har en positiv inställning samt en vilja att lära och utvecklas. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är organiserad i ditt arbetssätt. Du trivs med ett stundtals högt tempo och kan växla upp tempot när så behövs. Din roll liknar ofta "spindeln i nätet" där du i nära samarbete med våra säljare och rekryterare säkerställer att våra kunder upplever högsta kvalitet.

Urval sker löpande och startdatum blir enligt överenskommelse, med sikte på så tidig start som möjligt.
Vi ser fram emot Din ansökan redan idag!

Start: Enligt överenskommelse.

Lön: Fast lön + provision

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 1607
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Björn Jonasson bjorn.jonasson@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens

Adress
Maxkompetens
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Jobbnummer
1545477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens: