Konsultchef och Implementeringsansvarig

BTR / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BTR i Stockholm, Tyresö eller i hela Sverige

BTR Accounting and Payroll Services

Trycket är hög hos oss och nu bygger vi vidare på vår organisation för att kunna möta kommande tillväxt...

Vi söker därför 2 nya nyckelpersoner

BTR är en fullservicebyrå inom HR, lön, redovisning och administration. Hos oss får du en unik kombination av modern teknik och gedigen erfarenhet.

KONSULTCHEF TILL VÅR LÖNEAVDELNING:

Rollen som konsultchef spänner över ett brett område och omfattar strategiskt ansvar för att leda och fördela arbetet på löneserviceavdelningen.

Som Konsultchef är det viktigt att du stödjer och utvecklar din grupp samtidigt som du säkerställer en god kvalité på leveranser. Du kommer att ha personalansvar för 12-15 personer, arbeta med att kontinuerligt effektivisera och förbättra processerna. Du kommer också att bidra med en god arbetsplanering och personalutveckling. Det är viktigt att du har förmågan att bygga goda relationer med såväl medarbetare som kunder.

Du kommer i din roll som Konsultchef att ha ett nära samarbete med både HR- och Redovisningsavdelningarna och vara en del av företagets ledningsgrupp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

•  Ledning och fördelning av arbetet på löneavdelningen

•  Planering, utveckling och uppföljning av kunduppdragen

•  Effektivisering av rutiner och uppföljning av internkontroller 

•  Budgetansvar för kostnader och intäkter för den egna avdelningen.

Publiceringsdatum
2014-03-08

Profil
Vi söker dig som har 5-10 års erfarenhet av att ha arbetat med lönefrågor i ledande befattning och har mycket god kunskap om lönearbetets alla delar. Du bör ha arbetat i en konsultorganisation, gärna med stor vana av att hantera internationella kontakter. Det är mycket meriterande om du har medverkat i utveckling och genomförande av projekt eller förändringsarbete.

Du som person
Du är en engagerad och strukturerad ledare, stimuleras av att ha många bollar i luften.  Gillar utvecklings- och förbättringsarbeten. Du är lyhörd och stresstålig samt är en skicklig problemlösare med god samarbetsförmåga.

Du har en utvecklad kommunikativ förmåga och ett pedagogiskt tillvägagångssätt. Vidare är du van att leda en grupp att nå gemensamma mål, är flexibel, för förändringar och har ett drivande och positivt sätt.

Kort sagt - du är en bra och inspirerande ledare som gillar att jobba i en entreprenörsstyrd organisation.

IMPLEMENTERINGSANSVARIG LÖNEKONSULT:

Rollen som Implementeringsansvarig är en nyckelposition. Du kommer att jobb med uppstart och implementering av nya kunduppdrag för vår löneservice.

Som implementeringsansvarig kommer du att vara den första kontakten på lokal nivå för alla nya kunder. Du bör ha jobbat med löneprocessens alla delar och ha mint 6 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete och ha god systemkunskaper.  Du behöver vara mycket bra på kommunikation på såväl svenska som engelska i både tal och skrift. 

Du kommer i din roll som implementeringsansvarig jobba i ett team med implementeringsansvarig för våra redovisningsuppdrag. Många av våra kunder är utländska företag med anställda från hela världen om du har erfarenhet av expatriate-administration är det mycket meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Planering och genomförande av implementerings projekt av nya kunduppdrag tillsammans med lokala kundkontakter

• Sätta upp system efter kundens behov

• Köra de första lönekörningarna för ny kund 

• Upprätta SLA och skriva manualer

• Säkerställa att produktionsteamet förstår kunduppdraget

För att lyckas i rollen som Implementeringsansvarig måste du vara bra på att driva projekt och vara bra på att kommunicera. Du bör gilla att ha många bollar i luften vara lyhörd för kundens behov och samtidigt kunna vägleda och guida kunder att göra rätt enligt svensk arbetsrätts- och skattelagstiftning. Det är också av största vikt att du är bra på att strukturera ditt arbete och är noggrann i alla delar.

Profil
Vi söker dig som har stor erfarenhet av lönearbete och som gillar att dela med dig av dina kunskaper. Du är noggrann och bra på struktur och kommunikation.

Du som person

Du har minst 6 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete, goda kunskaper om lönesystem och försystem. Pratar och skriver svenska och engelska obehindrat och har erfarenhet av expatriate- administration
BTR: Bästa Tänkbara Resultat

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KjellLindergård, Verksamhetschef 08-505 662 70 kjell.lindergard@btrbc.com

Företag
BTR

Adress
BTR
Grev Turegatan 21
11438 Stockholm

Jobbnummer
1802120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BTR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BTR: